اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری نیکشهر خبر داد

افزایش 100 درصدی مسافران نوروزی به نیکشهر

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری نیکشهر گفت: با راه‌اندازی جاده ترانزیتی ایرانشهر ـ نیکشهر ـ چابهار، آمار مسافران نوروزی به نیکشهر 100 درصد افزایش یافت.

افزایش 100 درصدی مسافران نوروزی به نیکشهر

مهدی سرحدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیکشهر اظهار داشت: با راه‌اندازی جاده ترانزیتی ایرانشهر ـ نیکشهر ـ چابهار، آمار گردشگران و مسافران نوروزی به شهرستان نیکشهر به 48 هزار و 600 نفر رسید که نشان‌دهنده افزایش صددرصدی بوده است.

وی افزود: راه ترانزیتی ایرانشهر ـ نیکشهر ـ‌ چابهار علاوه بر فواید فراوان و رونق تجارت و نیز کسب کار و توسعه محور شرق با اتصال چابهار به میلک و سهولت جابه‌جایی کالا و مسافر بر میزان آمار گردشگران نوروزی در شهرستان نیکشهر و بازدید از مناطق تفریحی و گردشگری و تاریخی ـ باستانی افزوده است.

سرپرست فرمانداری نیکشهر بیان کرد: امسال بیش از 70 درصد مسافران نوروزی به ساحل بندر چابهار و کنارک از محور نیکشهر عبور و مرور داشتند که در کنار آن از نیکشهر و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آن نیز بازدید کردند.

سرحدی تصریح کرد: طبق آمار به دست آمده بیش از 7 هزار و 500 نفر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهرستان نیکشهر بازدید کرده‌اند که جمعاً 48 هزار و 600 مسافر و گردشگر وارد این شهرستان شدند.

وی خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی جاده ترانزیتی فوق تعداد زیادی از روستاها نیز از بن‌بست خارج شدند و مسافت شهر نیکشهر نسبت به چابهار و ایرانشهر 100 کیلومتر نزدیک‌تر شده است.

سرپرست فرمانداری نیکشهر گفت: بازدید مسافران و گردشگران از تنگ سرحه و رودخانه‌ها، آبشارها، نخلستان‌ها، قلاع تاریخی و باستانی، باغات، پارک‌ها، میادین سطح شهر و مراکز بخش‌ها و دهستان‌ها بسیار زیاد بوده است.

سرحدی افزود: تعدادی از فروشندگان تنگ سرحه از راه‌اندازی این جاده ترانزیتی ابراز رضایت و خشنودی داشتند زیرا کسب و کار بیش از 90 درصد اهالی روستا فراهم شده است.

انور بلوچ رئیس شورای تنگ سرحه نیز گفت: قبلاً اهالی این روستا محصولات کشاورزی، صنایع دستی، عسل، انواع گیاهان دارویی را در شهرها و نقاط دیگر می‌فروختند ولی با راه‌اندازی جاده ترانزیتی، به راحتی محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول