اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد:

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین عامل گسترش علم روباتیک بوده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در شش دوره گذشته خوش درخشیده و عامل گسترش این علم در بین بسیاری از مخاطبان بوده است.

دانشگاه آزاد اسلامی قزوین عامل گسترش علم روباتیک بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین فرهاد دانشجو با پیامی به هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ این رویداد جهانی را مورد تقدیر قرار داد.

در این پیام آمده است:

«با سلام به روح امام راحل، شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی و سلام بر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران و تسلیت شهادت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، قرآن کتاب آسمانی ما مسلمانان همواره در آیات مختلف انسان را به اندیشیدن درباره مسائل اصلی فراخوانده است و این مهم مصداق پرداختن دین اسلام به پژوهش و تفکر ناب است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در بیانات ارزشمند خویش در جمع دانشجویان و دانشگاهیان به نشاط علمی در محیط‌های دانشگاهی و پژوهشی تأکید ویژه‌ای دارند.

پژوهش و علم خدمت به بشریت و اسلام است و پژوهشگران مصداق خدمتگزاری به بشریت هستند و این خود عامل نشاط و رضایت است.

خدمت به خلق و انسان‌ها رضایت خداوند متعال است و رضایت خدا برای انسان ایجاد نشاط معنوی و روحی می‌کند و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به همت جوانان کوشا و مؤمن پس از سال‌ها از جنگ تحمیلی و خصومت‌ کشورهای استعمارگر توانسته است پله‌های رشد را یک به یک با رشد مناسبی طی کرده و امروزه در تمام عرصه‌های علمی مانند علوم فضایی، انرژی هسته‌ای، نانو تکنولوژی، سلول‌های بنیادی و بسیاری از فناوری‌های پیشرفته به عنوان یک ملت برتر علمی در جهان خود را معرفی کند و البته این مهم در سایه توجهات حضرت ولیعصر و رهنمودهای مقام معظم رهبری و همت و تلاش ارزشمند همه دست‌اندرکاران میسر شده است و سبب‌ساز برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران در میادین مهم بین‌المللی بوده است.

ما برای حرکت درست و دقیق در مسیر پیشرفت علمی نیازمند تعامل بیش از پیش دو عنصر صنعت و دانشگاه هستیم و در سال‌های اخیر نشان دادیم که همکاری‌های این دو بال پیشرفت با تأکید بر اخلاق‌مداری ما را به اهداف عالیه انقلاب اسلامی نزدیک‌تر کرده است.

دانشگاه به عنوان مرکز اصلی آموزش متخصصان آینده و مدارس به عنوان پایه‌ای‌ترین عامل تربیت و ایجادکننده نگاه پژوهشی در نوجوانان کشور مهم‌ترین وظیفه را در آماده‌سازی بومی و توانمندسازی علمی بخشی از نیروهای توانمند هر کشوری بر عهده دارد.

مسابقات روبوکاپ این بستر را فراهم می‌کند که دانش‌آموزان دانشجویان و پژوهشگران در کنار شور و هیجان شرکت در مسابقه به حل مسائل علمی و فنی پرداخته و آموخته تئوری را به عمل تبدیل کرده و آنها را به متخصصانی توانمند برای حضور در فعالیت‌های صنعتی و حل معضلات علمی کشور شده است.

مسابقات بین‌المللی آزاد روبوکاپ ایران به همت کمیته ملی روبوکاپ جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در شش دوره گذشته خوش درخشیده و عامل گسترش این علم در بین بسیاری از مخاطبان بوده است.

ضمن آرزوی موفقیت برای تمام پژوهشگران کشور و فعالان علم روباتیک امیدوارم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است، شاهد برگزاری هرچه بهتر این دوره از مسابقات باشیم و این مسابقات بستری باشد برای تحقق فرمایشات معظم‌له بر ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و نیز ارتقای نام جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‌های جهانی».

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول