اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی:

راه‌آهن اردبیل تنها 26 درصد پیشرفت دارد

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن اردبیل ـ میانه که در 6 قطعه در حال اجراست تنها 26 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

راه‌آهن اردبیل تنها 26 درصد پیشرفت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی نیکزاد شامگاه پنج‌شنبه در نشست با خبرنگاران در پایان سفر خود به اردبیل در پاویون فرودگاه این شهر اظهار داشت: در دور چهارم سفر رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد دستور داد پروژه 180 کیلومتری راه‌آهن میانه- اردبیل باید تا پایان دولت دهم به اتمام برسد و ما نیز مصمم هستیم این پروژه را در موعد مقرر به بهره‌برداری برسانیم.

وی با یادآوری اینکه بیش از 5 سال از آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل ـ میانه سپری شده است خاطرنشان کرد: ما امسال تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم تا این پروژه که در دولت احمدی‌نژاد 26 درصد پیشرفت فیزیکی داشته به مرحله افتتاح برسد.

این مسئول کل اعتبار پروژه راه‌آهن اردبیل را 600 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: عزم ما در تکمیل این پروژه راسخ است و از اولین دقایق صبح امروز به راه افتادیم تا ضمن بازدید از مراحل مختلف اجرایی این پروژه و قطعات آن در قالب صورت جلسات مختلف تعهد کنیم تا منابع مورد نیاز تامین و پروژه به پیشرفت مناسب دست یابد.

نیکزاد تصریح کرد: هم اکنون در این پروژه و در قطعات مختلف پنج مشاور و به همین تعداد پیمانکار مشغول کار هستند و ما بنا داریم تا آخر دولت دهم به فضل الهی این پروژه را اعم از بخش روسازی و سیگنالینگ به اتمام برسانیم تا اهالی استان از طریق خط آهن بتوانند سفرها و ترددهای خود را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما تلاش می‌کنیم بخش عظیمی از اعتبار این پروژه را از منابع مالی دولتی و همچنین فروش اوراق مشارکت تامین کنیم تا این پروژه به سرعت جمع شده و زمینه بهره‌برداری آن فراهم شود.

عضو کابینه دولت دهم بیان داشت: تاکنون برای این پروژه 100 میلیارد تومان هزینه شده و بنده به همراه معاونان خود به صورت هفتگی و ماهانه اجرای این پروژه سنگین را پیگیری می‌کنیم و درصدد تخصیص 500 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این پروژه هستیم.

نیکزاد ادامه داد: همانطور که با وعده رئیس‌جمهور راه اصلی اردبیل ـ سرچم را در کمتر از دو ماه از سفر چهارم هیئت دولت به بهره‌برداری رساندیم در این زمینه نیز به یقین با تلاش مضاعف موفق می‌شویم.

وی به برخی از کاستی‌های راه اصلی اردبیل ـ سرچم نیز اشاره کرد و بیان داشت: در جلسه شورای مسکن و حمل و نقل استان بحث ساخت راهدارخانه و پلیس راه مورد توجه قرار گرفت و اعتبار مورد نیاز برای آن نیز تصویب شد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول