اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی درخواست میراث فرهنگی همدان در زمینه مدیریت هتل‌ها

اصناف ماده قانونی آورد / میراث فرهنگی دلایل خود را ارائه کند

خبرگزاری فارس: در پی درخواست میراث فرهنگی همدان در زمینه مدیریت هتل‌ها، رئیس مجمع امور صنفی همدان از ارائه ماده قانونی در این ارتباط خبر داد و گفت: میراث فرهنگی اگر ماده قانونی دارد ارائه کند.

اصناف ماده قانونی آورد / میراث فرهنگی دلایل خود را ارائه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان چند ماهی است که بحث بلاتکلیفی وضعیت هتل‌های همدان از نظر ارتباط با میراث فرهنگی و یا اصناف همدان نقل محافل شده است.

با پیگیری‌های انجام شده توسط خبرگزاری فارس همدان رئیس مجمع امور صنفی همدان در چندین مصاحبه بر لزوم تشکیل اتحادیه مستقل هتل‌داران همدان زیر نشر مجمع امور صنفی تأکید کرده است.

علیرضا شمس، با بیان اینکه هتل‌های همدان در حال حاضر زیر نظر میراث فرهنگی هستند، خواستار واگذاری آنها به مجمع امور صنفی و تشکیل اتحادیه مستقل هتل‌داران مانند استان‌های دیگر کشور شده است.

اگر چه رئیس میراث فرهنگی با وجود همه پیگیری‌های انجام شده توسط خبرگزاری فارس برای ارائه دلیل قانع کننده در زمینه واگذاری یا عدم واگذاری هتل‌های همدان به اصناف، حاضر به مصاحبه نشد، رئیس مجمع امور صنفی خواستار یک مناظره تلویزیونی زنده با رئیس میراث فرهنگی در این زمینه شد، البته اسدالله بیات از ادامه این بحث امتناع ورزید و امر پاسخگویی در این مهم را به مسئول روابط عمومی خود واگذار کرد.

شمس خواسته نظارت بر هتل‌های همدان را برابر قانون و تأکیدات رئیس جمهوری مبنی بر لزوم نظارت اصناف بر آنها، عنوان کرده بود.

در اینکه آیا یک مسئول روابط عمومی صلاحیت پاسخگویی با مسئله مهم امر نظارت بر هتل‌ها و یا اطلاعات کافی در این زمینه را دارد، جای بحث است اما وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با صراحت گفته بود که "رئیس سازمان میراث فرهنگی همدان نمی‌خواهد در این موضوع وارد شود چرا که میراث فرهنگی نظرات خود را داده و پا را فراتر از قانون نمی‌گذارد".

رئیس مجمع امور صنفی همدان در مصاحبه‌های انجام شده با فارس اعلام کرده بود که عدم نظارت صحیح بر هتل‌های همدان منجر به هرج و مرج قیمتی در آنها شده است، مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی تأکید کرد که "در حال حاضر به این دلیل که هتل‌ها زیر نظر میراث فرهنگی است دارای قیمت ثابتی بوده و ما برای رفاه حال مسافران افزایش قیمتی را اعمال نکردیم تا مردم دچار مشکل نشوند."

مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی استان ادامه این بحث را موجب اتلاف وقت و انرژی ادارات دانست و گفت: ما وقت برای این بحث نمی‌گذاریم، چرا که در ایام حضور مسافران در استان‌ها، سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی پذیرایی و اقامتی کشور معرفی می‌شود.

وی در نهایت در پاسخ به درخواست مناظره اصناف با میراث فرهنگی اعلام کرده بود که "اصناف باید در مدیریت هتل‌ها ماده قانونی بیاورد و با این بحث‌ها وقت‌ ادارات را نگیرد".

این پیگیری‌ها تا پایان سال 90 ادامه داشت تا اینکه در سال جاری بار دیگر با رئیس مجمع امور صنفی همدان در ارتباط با اینکه اصناف برای نظارت و مدیریت بر هتل‌ها باید ماده قانونی بیاورد، اظهار کرد: من بارها و بارها در رسانه‌ها اعلام کرده‌‌ام که میراث فرهنگی می‌تواند مشاور حقوقی خود را برای بررسی مواد قانونی اصناف، به مجمع امور صنفی بفرستد، اما تا کنون هیچ پاسخی به ما نداده‌اند.

علیرضا شمس با اشاره به ماده 91 قانون نظام صنفی، تصریح کرد: بنا بر این ماده قانونی امر صنفی بودن فعالیت هتل‌ها محرز می‌‌شود اگر چه از طریق شورای اصناف کشور رایزنی‌هایی صورت گرفته که براساس آن صنفی بودن فعالیت‌های هتل آپارتمان‌ها نیز محرز شده است اما متأسفانه سازمان میراث فرهنگی همدان پاسخ ما را در این زمینه نمی‌دهد که بگوید صنفی نیستند یا حتی استدلالی ارائه کند.

وی ضمن انتقاد از اینکه میراث فرهنگی حاضر به مناظره حضوری و تلویزیونی نشده، بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که اگر یک قانونی وضع می‌شود برای یک شهر یا یک استان خاص نیست بلکه برای همه کشور است و بر این اساس نیز در زمینه عدم واگذاری نظارت و مدیریت هتل‌های همدان به اصناف، بسیار متضرر شده‌ایم.

رئیس مجمع امور صنفی همدان امر بابیان اینکه رئیس جمهور در روز اصناف سال 90 صراحتاً امر نظارت بر هتل‌ها را وظیفه اصناف و منوط به تشکیل اتحادیه مستقل هتل‌داران اعلام کرده است، متذکر شد: متقابلاً ما نیز از میراث فرهنگی خواهان هستیم که اگر در این زمینه ماده قانونی و یا دلیل قانع کننده‌ای دارد، ارائه کند.

وی، ثبات قیمت هتل‌ها را که مورد تأکید مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی بود، واقعی ندانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه ایام نوروز سال جاری نیز نظارت ویژه‌ای بر این هتل‌ها و رستوران‌های بین راهی در بحث قیمت‌گذاری، وجود نداشت.

شمس با بیان اینکه نمونه‌ها و شواهد عدم یکسان بودن قیمت‌ و تعرفه‌ها در هتل‌های همدان نیز در دست است، گفت: گاهی این تفاوت قیمت‌‌ها حتی در غذاهای یکسان به دو یا چند برابر نیز در هتل دیگر می‌رسد که این نشان از عدم نظارت صحیح بر هتل‌ها است.

اگر چه رئیس میراث فرهنگی استان تاکنون پاسخ صریح و قاطعی به این بحث نداده و بر اساس پیگیری‌های مکرر در نهایت روابط عمومی خود را مسئول پاسخگویی قرار داده است اما این بار انتظار می‌رود موضع قاطع خود را مشخص کند چرا که رئیس مجمع امور صنفی ماده قانونی که مورد توجه را ارائه کرده است.

امیدوار هستیم در سال جاری رئیس میراث فرهنگی استان پاسخ و دلیل خود را از عدم تمایل به بحث در زمینه بلاتکلیفی وضعیت هتل‌های همدان به صورت مستقیم و بدون واسطه اعلام کند تا بر این اساس نیز صلاحیت نظارت بر این هتل‌ها محرز شده و مسافران همدان و اهالی این شهر بیش از این سردرگم از عدم ثبات تعرفه‌ها نباشند.

= = = = = = = = = =

گزارش: زهرا مرادوند

= = = = = = = = = =

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول