اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی

ارتباط دانشگاه علمی ـ کاربردی با بدنه صنعتی بیشتر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان همدان گفت: در سال جاری ارتباط بیشتر با بدنه صنعتی استان و کشور بیشتر می‌شود و دانشگاه می‌تواند خیلی خوب با صنعت نقش داشته باشد.

ارتباط دانشگاه علمی ـ کاربردی با بدنه صنعتی بیشتر می‌شود

سعید نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی دانشگاهی است که در مسیر اهداف شعار سال قرار دارد و امسال نیز در راستای تحقق پیام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی گام‌های بزرگی برمی‌داریم.

وی تصریح کرد: یکی از کارهایی که ما در دانشگاه علمی- کاربردی انجام می‌دهیم، تربیت نیروهای کارآفرین و متخصص است و خوشبختانه در این دانشگاه با امکان‌سنجی که صورت می‌گیرد به نحو مطلوب انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان همدان بیان داشت: در دانشگاه علمی ـ کاربردی کسانی تربیت می‌شوند که کارآفرین هستند و خود اشتغال‌آفرینی فراهم می‌آورند و یک گام به جلو هستند و اقدام‌کننده نیز هستند.

وی با بیان اینکه امسال پیام رهبری در امور دانشگاه بسیار راهگشاست، افزود: در سال جاری ارتباط بیشتر با بدنه صنعتی استان و کشور بیشتر می‌شود و دانشگاه می‌تواند در ارتقای کمی و کیفی صنعت نیز نقش داشته باشد.

نظری خاطرنشان کرد: دوره‌هایی برای مهره‌های آموزشی مقطع‌دار کاردانی به کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام می‌شود که این دوره‌ها منجر به تربیت افرادی که تخصص دارند و کارآفرین هستند، می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال سال پرباری در اقتصاد با پیام رهگشای رهبری است، افزود: رهبری در فرمایشات خود بر فرهنگ‌سازی مباحث فرهنگ کار، فرهنگ تولید ملی، فرهنگ حمایت از سرمایه ایرانی تأکید دارند که نباید شعار باشد و رهبری بر عملی شدن آن تأکید دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان همدان بیان داشت: دانشگاه علمی – کاربردی در این مسیر پیام رهبری گام برداشته و با شعارهای رهگشای رهبری حرکت خود را سرعت می‌بخشد و سعی می‌کند که خود را با فرمایشات رهبری هماهنگ کند.

وی با بیان اینکه تمام برنامه‌های درسی دانشگاه علمی - کاربردی بر اساس برنامه‌های مهارتی است، افزود: دانشگاه جامع علمی – کاربردی مسئول و متولی آموزش‌های عالی مهارتی در نظام جمهوری اسلامی و زیر نظر وزارت علوم است که مصوب شده تمام دستگاه‌ها اگر می‌خواهند آموزش‌هایی با بحث‌های مهارتی داشته باشند باید از این مجرا عبور کنند.

نظری با بیان اینکه سرمایه‌های فراوانی در کشور اسلامی ایران نهفته است، اذعان داشت: در کشور ما سرمایه‌های ایرانی شامل نیروی انسانی، معادن و ذخایر و تکنولوژی همه سرمایه هستند و ما باید کاری کنیم که از این سرمایه‌ها به نحو احسن استفاده شود تا بهره‌وری بالاتری داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: در دانشگاه علمی ـ کاربردی نه تنها دانشجویان ما بیکار نیستند بلکه کارآفرین هستند و می‌توانند تحقق‌بخش پیام رهبری باشند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول