اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 1430

21 درصد از جمعیت ایران در مسیر سالمندی گام می‌زنند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با اشاره به افزایش امید به زندگی گفت: این افزایش امید به زندگی منجر به افزایش جمعیت سالمندان کشور از حدود هفت درصد فعلی به 21 درصد در 40 سال آینده می‌شود.

21 درصد از جمعیت ایران در مسیر سالمندی گام می‌زنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان محمدرضا صائینی پیش از ظهر امروز در زنگ سلامت که در دبیرستان دخترانه هاجر زنجان نواخته شد اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی بر اساس اهداف تعریف شده شعارهای هفته سلامت را تعیین می‌کند.

وی سرمایه انسانی را یکی از ارکان توسعه هر جامعه‌ای عنوان کرد و افزود: با توجه به افزایش امید به زندگی و نقش آفرینی نیروی انسانی در توسعه کشورها باید به سالمندان جامعه توجه ویژه‌ای انجام شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با اشاره به ارتقای مؤلفه‌های سلامت در ایران بعد از انقلاب تصریح کرد: افزایش پوشش ایمن‌سازی از 30 درصد اوایل انقلاب به 100 درصد یکی از این مؤلفه‌های پیشرفت حوزه بهداشت در ایران محسوب می‌شود.

وی کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال از 150 در هر یک هزار کودک به 16 کودک و همچنین کاهش موارد ابتلا به بیماری‌هایی مانند سل را از دیگر مؤلفه‌های ارتقای بهداشت در ایران و به تبع آن در استان زنجان اعلام کرد.

صائینی افزایش امید به زندگی برای مردان و زنان ایرانی را از نتایج ارتقای شاخص‌های بهداشتی دانست و گفت: در حال حاضر امید به زندگی برای مردان و زنان ایرانی به ترتیب به 73 و 74 سال رسیده است.

وی با اشاره به شعار سال هفته سلامت که ارتقای سلامت سالمندان جامعه را هدف قرار داده است اضافه کرد: در حال حاضر بیش از هفت درصد جامعه را سالمندان تشکیل می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان تاکید کرد: با روند ارتقای امید به زندگی و شاخص‌های بهداشتی پیش‌بینی می‌شود 21 درصد از جمعیت جامعه را در سال 1430 سالمندان تشکیل دهند.

وی با اشاره به آمار جمعیت سالمندان در جامعه در دهه‌های آینده افزود: باید برای زندگی و آینده این قشر عظیم برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

صائینی ادامه داد: برای داشتن زندگی سالم در طول زندگی باید از طفولیت برنامه‌ریزی انجام شود.

وی با اشاره به رواج شیوه‌های زندگی ناسالم که در واقع دشمنان سلامت هستند گفت: برای داشتن زندگی سالم در دوران سالمندی باید تغییراتی در این شیوه زندگی به وجود آورد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان تحرک بدنی روزانه بین 30 تا 45 دقیقه‌ای، تغذیه مناسب و حذف غذاهای پرچرب، کم کردن اضطراب و استرس از زندگی و دیگر موارد بهداشتی را از تغییرات لازم در زندگی بشر امروزی عنوان کرد که باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به رابطه خوبی که بین آموزش و پرورش با شبکه بهداشت وجود دارد ادامه داد: انجام معاینات دانش‌آموزان، پیگیری و پیشگیری بیماری‌های خاص دانش‌آموزان، تغذیه سالم، بهداشت محیط و روان، همچنین بهداشت دهان و دندان، آهن یاری از جمله برنامه‌هایی هستند که توسط مروجان سلامت در سطح مدارس شهرستان زنجان اجرا می‌شود.

صائینی بر تلاش برای ارتقای بهداشت و در نتیجه سلامت دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: دقت در انجام این برنامه‌ها به نفع دانش‌آموزان که در واقع برنامه‌ریزان سلامت آینده کشور هستند، است.

وی موفقیت برنامه‌های سلامت را منوط به همکاری همه ارکان جامعه دانست و اضافه کرد: شبکه بهداشت فقط توان تاثیرگذاری بر 20 درصد سلامت جامعه را دارد چرا که امکان دسترسی به همه ارکان حوزه سلامت را در اختیار ندارد.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول