اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

جانشین پلیس مرزبانی خبر داد

کشف 31 هزار بطری مشروب و 60 هزار لیتر سوخت قاچاق در 24 ساعت گذشته

خبرگزاری فارس: جانشین پلیس مرزبانی کشور از کشف بیش از 31 هزار بطری انواع مشروبات الکلی و کشف بیش از 60 هزار لیتر انواع مواد سوختی در مرزهای کشور طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

کشف 31 هزار بطری مشروب و 60 هزار لیتر سوخت قاچاق در 24 ساعت گذشته

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس، امیر گراوند امروز در نشست خبری با اهالی مطبوعات گفت: در تاریخ 11فروردین سال جاری درگیری بین اشرار در هنگ غربی نهبندان در ساعت 10 شب به وقوع پیوست که طی آن تبادل آتش بین اشرار و نیروهای مرزی رخ داد.

فرمانده ارشد انتظامی اظهار داشت: از آنجایی که این درگیری در شب به وقوع پیوست 5 تن از اشرار در محاصره نیروهای مرزی قرار گرفته‌اند و 2 تن از آنها به دلیل نزدیکی با مرز اقدام به خروج از مرز کردند.

وی اظهار داشت: گروه اشرار محاصره شده که در نوار مرزی نهبندان قرار داشتند در طی درگیری خود با مأموران ناجا یک سرباز از گروهان مرزی نهبندان را به شهادت رساندند.

گراوند اظهار داشت: محاصره این گروه 5 نفره با 30 اکیپ عملیاتی ادامه داشت تا اینکه در تاریخ 17 فروردین این 5 نفر در حالی که قصد حرکت به سمت زاهدان را داشتند دستگیر و از آنها دو قبضه سلاح کلاش، تعداد متنابهی مهمات و یک دستگاه خودروی تویوتا کشف شد.

وی ادامه داد: در همین رابطه 5 تن از رابطین این گروهک که قصد گروگان‌گیری و ایجاد شرارت در مرزها را داشتند دستگیر شدند.

وی بیان داشت: طی بازجویی‌های صورت گرفته از این گروه مشخص شد که این افراد 141کیلوگرم تریاک را در نوار مرزی به  3 نفر ایرانی فروخته‌اند که خوشبختانه با مجموعه فعالیت‌های اطلاعاتی این سه نفر خریدار مواد نیز دستگیر شده‌اند.

این فرمانده ارشد انتظامی در ادامه توضیحات خود در زمینه شرارت‌های این گروهک اظهار داشت: دو مورد گروگانگیری در تاریخ‌های 27 آبان 87 و 15 فروردین 84 از سوی این گروهک صورت گرفت که گروگان‌ها با پرداخت وجه آزاد شده بود.

امیر گراوند در ادامه این نشست خبری به مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته پلیس مرزبانی طی 24 ساعت گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در ساعت یک بامداد دیروز یک گروه که در قالب گالن‌های خالی مواد سوختی قصد ورود 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر را به کشور داشتند به کمین هنگ مرزی سراوان افتادند.

وی ادامه داد: تاریکی هوا باعث شد تا قاچاقچیان به مرز پاکستان بگریزند.

وی ادامه داد: در مرزهای واقع و در پاسگاه درور مأموران مرزی موفق به کشف 18 اسلحه کلاش، 8 قبضه سلاح برنو و یک قبضه اسلحه شکاری از قاچاقچیان مسلح شدند.

گراوند گفت: در هنگ مرزی ارومیه و در میله مرزی 438 سه قاچاقچی که در ساعت 4:30 امروز قصد ورود چند اسلحه شکاری به کشور را داشتند دستگیر شدند.

جانشین مرزبانی ناجا ادامه داد: در هنگ مرزی بندرعباس با مجموعه فعالیت‌های اطلاعاتی صورت گرفته یک لنج حامل مواد مخدر شناسایی شد که در عملیات تعقیب و گریز، لنج مورد نظر به ساحل خور رفته و با آتش زدن شناور قاچاقچیان از محل متواری شدند. از باقیمانده لنج حدود 350 کیلوگرم تریاک کشف شد.

گراوند ادامه داد: در هنگ مرزی قصر شیرین 3 قاچاقچی مسلح قصد ورود به کشور را داشتند که با مجموعه فعالیت‌های اطلاعاتی و عملیاتی این افراد در ساعت 19:30 با عملیات پلیسی روبرو شدند که طی آن تعدادی کارت شناسایی، مهمات و لباس از آنها کشف شد.

وی در ادامه این نشست خبری به کشف 31 هزار و 200 بطری انواع مشروبات الکلی در بندر جاسک اشاره کرد و گفت: این محموله که از کشورهای حاشیه خلیج فارس به سمت مرزهای ایران می‌آمد قصد خالی کردن مشروبات الکلی در خاک کشور ایران را داشت.

وی همچنین گفت: هنگ دریابانی بندر لنگه طی  24 ساعت گذشته به کشف لنجی که حامل 60 هزار لیتر انواع مواد سوختی قاچاق بود، موفق شدند.

گراوند در ادامه به افزایش توان رزمی شناورهای دریابانی اشاره کرد و گفت: بیش از 75 درصد از شناورهای موجود در دریابانی هم اکنون مورد بهره‌برداری هستند و باقی شناورها در حال آماده به کار شدن هستند.

وی گفت: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعدادی از شناورهای 60، 23 و 10 فوتی به ناوگان دریایی اضافه شده است این در شرایطی است که افزایش توان سایت‌های راداری، نیروی انسانی و تجهیزات در حال تقویت است.

وی خاطر نشان کرد: در سال88 ، 7 مورد دزدی دریایی، در سال 89 دو مورد و در سال 90 یک مورد دزدی دریایی در آب‌های کشور به وقوع پیوست که با همکاری ارتش، سپاه و دریابانی این سرقت‌ها به خوبی مدیریت و سارقان دستگیر شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول