اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

تولید محصولات سالم از ویژگی‌های کشاورزی سیستان‌وبلوچستان است

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ویژگی‌های بارز این استان تولید محصولات سالم است به گونه‌ای که در کشت بسیاری از محصولات نظیر خرما و موز از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود.

تولید محصولات سالم از ویژگی‌های کشاورزی سیستان‌وبلوچستان است

محمدعلی کیخا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: در زمینه دام و طیور کل تولیدات دامی استان 196 هزار تن است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان شش نژاد برتر دام و طیور را دارد، افزود: هم اکنون 78 هزار نفر شتر در این استان وجود دارد که سیستان‌و بلوچستان با تولید 60 هزار تن گوشت قطب تولید گوشت قرمز در کشور است.

کیخا ادامه داد: سالانه  116 هزار تن شیر در این استان تولید می‌شود که 40 درصد نیاز مردم استان را در این زمینه بر طرف می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی سیستان‌و بلوچستان نبود صنایع تبدیلی را از حلقه‌های مفقوده استان نام برد و گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی از  جمله ظرفیت‌هایی است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی وضعیت کشت برنج را در استان خوب ارزیابی کرد و گفت: نزدیک به 4 هزار شالیزار در استان وجود دارد.

کیخا با اشاره به سهم اشتغال این سازمان در سال 90 گفت:  تعهد این سازمان برای ایجاد اشتغال در سال گذشته بیش از 8 هزار نفر بود که موفق شدیم علاوه بر تحقق این رقم، برای بیش از 9 هزار نفر اشتغالزایی کنیم.

وی افزود: سطح زیرکشت تولید محصولات زراعی، باغی، شیلاتی و ... در این استان نزدیک به 3 میلیون و 400 هزار تن است که توسط 196 هزار بهره‌بردار انجام می‌شود.

وی گفت: هم‌اکنون کل اراضی قابل کشت در استان 409 هزار هکتار است.

وی با بیان اینکه 21 نهالستان در سیستان و بلوچستان فعال است گفت: در بحث تولید نهال به خودکفایی رسیده‌ایم و 4 میلیون اصله نهال در سال تولید داریم که علاوه بر تامین نیاز استان به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌کنیم.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول