اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه:

نحوه هزینه کرد موجودی صندوق توسعه ملی در بودجه 91 مشخص می‌شود

خبرگزاری فارس: یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: اعضای این کمیسیون قصد دارند مسیر هزینه شدن 35 میلیارد دلار اعتبارات صندوق توسعه ملی را که دولت آن را در بودجه نیاورده مشخص کنند و این اعتبارات به طور مشخص در بودجه سال 91 لحاظ شود.

نحوه هزینه کرد موجودی صندوق توسعه ملی در بودجه 91 مشخص می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز، علیرضا منادی درباره نشست دیروز کمیسیون تلفیق اظهار کرد: نشست دیروز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار و درباره نحوه تصمیم‌گیری در لایحه برای لایحه بودجه سال 91 گفت‌وگو شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون تلفیق بودجه سال 91 مجلس حضور داشت و عمده مباحث مطرح شده درباره حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه داخلی بود.

وی با بیان اینکه غضنفری راهکارهایی در این باره به نمایندگان ارائه داده است، ادامه داد: هنوز هیچ گونه رأی‌گیری در کمیسیون تلفیق برای ورود به کلیات لایحه بودجه انجام نشده است.

منادی از عزم کمیسیون تلفیق برای مشخص کردن چگونگی هزینه شدن اعتبارات صندوق توسعه ملی در بودجه سال 91 خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون قصد دارند برای هزینه شدن اعتبارات صندوق توسعه تکلیفی مشخص، تعیین کنند به صورتی که مشخص شود، وام‌ها و تسهیلات به چه گروه‌های غیردولتی تعلق بگیرد.

وی یادآور شد: کمیسیون تلفیق می‌تواند درباره کل اعتبارات صندوق توسعه ملی در بودجه سال 91 تعیین تکلیف کند و اعضا قصد دارند مسیر سرمایه‌گذاری را مشخص کنند.

شرط رئیس جمهور؛ مانع بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه از رسیدن حجم نقدینگی در پایان اسفند به 339 هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: دستور رئیس جمهور به بانک‌ها برای پرداخت معادل دو برابر تسهیلات ریالی منابعی که از صندوق توسعه دریافت می‌کنند، عامل اصلی اختصاص نیافتن منابع صندوق به تولید تاکنون بوده است. 

منادی افزود: کلیات لایحه بودجه 91 هنوز به تصویب نرسیده است و نمایندگان در مورد درآمدها و هزینه‌های کلی لایحه بحث می‌کنند.

وی افزود: درآمد نفت و گاز در لایحه بودجه 91 مبلغ 61 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این رقم در قانون بودجه سال گذشته 59 هزار میلیارد تومان بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: البته درآمد نفت در لایحه بودجه در واقع معادل ریالی فروش نفت براساس قیمت دلار و قیمت هر بشکه نفت است که قیمت دلار یک‌هزار و 150 تومان و هر بشکه نفت 85 دلار در نظر گرفته شده، ولی اکثر نمایندگان پیشنهاد داده‌اند قیمت دلار در لایحه بودجه همان نرخ یک هزار و 226 تومان رسمی ارز باشد.

 وی یادآور شد: نمایندگان همچنین نسبت به اختصاص نیافتن ارز مورد نیاز واردکنندگان به نمایندگان دولت انتقاد کردند و در سال 90 در مجموع 77 میلیارد دلار ارز در اختیار واردکنندگان کالا و خدمات قرار داده شده است.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول