اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی خبر داد

ایجاد 1000 اشتغال در صنایع دستی خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از ایجاد یک‌هزار و 15 اشتغال در بخش صنایع دستی این استان در سال گذشته خبر داد.

ایجاد 1000 اشتغال در صنایع دستی خراسان شمالی

علی عابدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد همچنین تعداد مشاغل خانگی ایجاد و حمایت شده را توسط این اداره کل در همین مدت 606 نفر اعلام کرد و گفت: ‌این برنامه با هدف سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی به منظور گسترش حمایت‌های قانونی در بخش صنایع دستی به اجرا در آمد.

وی تعداد هنرآموزان صنایع دستی در خراسان شمالی را نیز هم اکنون یک‌هزار و 528 نفر عنوان کرد و افزود: این هنرآموزان در رشته‌های در حال منسوخ شدن، در استان آموزش دیدند.

عابدی تعداد رشته‌های آموزش داده شده صنایع دستی در این استان را 17 رشته عنوان کرد و گفت:‌ البسه محلی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، گلیم‌بافی، چوخه‌بافی، رودوزی‌های ترکمن، گچ‌کاری‌های سنتی، نقش برجسته سفال، پارچه‌بافی، عروسک‌بافی، طراحی‌سنتی، تذهیب از جمله این رشته‌ها هستند.

* فروش 9 میلیارد ریالی صنایع دستی خراسان شمالی در نمایشگاه‌های خارجی

وی به فعالیت‌های صنایع دستی خراسان شمالی در بخش بازارچه‌ها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مجموع فروش بازارچه‌های صنایع دستی این استان در خارج و داخل کشور 9 میلیارد و 850 میلیون ریال بوده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: از این میزان شش میلیارد و 810 میلیون ریال در نمایشگاه‌های پاییزی اکو، 18 میلیون و 390 میلیون ریال در نمایشگاه ترکمنستان،‌ یک میلیارد و 821 میلیون ریال در نمایشگاه‌های نوروزی و همچنین یک میلیارد و 200 میلیون ریال در سایر نمایشگاه‌ها صنایع دستی استان فروش داشتند.

* فروش 5/3 میلیارد ریالی صنایع دستی در نوروز امسال

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی هفت بازارچه صنایع دستی در خراسان شمالی اظهار داشت: این بازارچه‌ها در ایام نوروز سه میلیارد و 470 میلیون و 540 هزار ریال فروش کرد.

عابدی بزرگ‌ترین بازارچه صنایع دستی نوروزی خراسان شمالی را بازارچه بوستان ملی باباامان عنوان کرد و گفت: علاوه بر صنایع دستی، سوغات،‌ هدایا و غذاهای محلی نیز به مسافران عرضه شد.

خراسان شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

انتهای پیام/و۱۰/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول