اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعتراض دکه‌داران بر قوانین مصوب شورای شهر

رئیس شورای شهر همدان: احتمالا فروش روزنامه‌ها در دکه‌ها کمتر می‌شود

خبرگزاری فارس: با اعتراض دکه‌داران بر قوانین مصوب شورای شهر، وضعیت دکه‌های مطبوعاتی در جلسه دیگری که با حضور همه اعضای شورای شهر، شهرداری، ارشاد، خانه مطبوعات و نماینده دکه‌های مطبوعاتی برگزار می‌شود، بررسی می‌شود.

رئیس شورای شهر همدان: احتمالا فروش روزنامه‌ها در دکه‌ها کمتر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز دکه‌داران در راستای تغییر و تحولاتی که برای دکه‌داران از سوی شهرداری و شورای شهر اعمال شده است، در مقابل شورای شهر تجمع کردند.

پس از مدتی دکه‌داران به داخل دعوت شدند و در نشستی با رئیس شورای شهر به گفت‌و‌گو پرداخته و مشکلات خود را به صورت حضوری بیان کردند.

در ابتدای جلسه یکی از دکه‌داران گفت: چرا دکه‌ها به سه گروه A،B،C، تبدیل شده‌اند و این اقدام توهین به دکه‌داران است.

محمد مبین تصریح کرد: در حالی که 10 سال است مالیات می‌دهیم از این پس باید اجاره نیز بدهیم، اگر مالیات می‌دهیم اجاره دیگر چیست.

این دکه‌دار در خصوص واگذاری فروش روزنامه‌ها در سوپر مارکت‌ها اذعان داشت: یک هفته روزنامه‌ها را نمی‌فروشیم و مطبوعات را در سوپر مارکت‌ها توزیع کنند و ببینید چه بازدهی دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای دکه های مطبوعاتی حقی در نظر گرفته نمی‌شود به طوری که نه در بیمه و نه در مسکن مهر جایی برای ما در نظر گرفته نشده است و این اجحاف در حق ماست.

یکی دیگر از دکه‌داران گفت: قانونی که هم اکنون برای ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی در نظر گرفته شده است متعلق به سال 1334 است در حالی که در آن دوران تعداد مطبوعات بسیار کم بود.

محمد پورآنجلاسی افزود: این قانون بر اساس آن دوران است و هم اکنون 150 عنوان روزنامه و سایر نشریات در دکه‌ها توزیع می‌شود که این‌ها هم فضا و هم توجه می‌خواهد.

رئیس شورای شهر همدان نیز در ادامه صحبت‌های دکه‌داران با اشاره به ساماندهی، جابه‌جایی و حذف برخی از دکه‌های مطبوعاتی اظهار کرد: در این طرح احتمال دارد که فروش روزنامه‌ها در دکه‌ها کمتر شود و فروش آنها به سوپرمارکت‌ها واگذار شود که همین امر موجب کاهش درآمد دکه‌داران می‌شود.

سید احمد حسنی‌حلم افزود: شهرداری بر آن بود تا دکه‌های مطبوعاتی را ساماندهی کند تا مشکلاتی که در برخی مواقع از سوی دکه‌های مطبوعاتی اتفاق می‌افتد، رفع شود.

وی ادامه داد: با عدم اعمال قانون بر دکه‌ها، هفته‌ای حدود 10 نفر با مراجعه به شورا خواستار ایجاد دکه مطبوعاتی می‌شدند هرچند این ناشی از بیکاری موجود در جامعه است، اما لازم بود که سرو سامانی به وضعیت داده شود تا از ازدیاد دکه‌ها که نیازی به آنها نبود، جلوگیری شود.

رئیس شورای شهر همدان بیان داشت: در همین راستا شورای شهر و شهرداری تصمیم گرفتند ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی را با هماهنگی کمیسیون فرهنگی شورا و معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شورا انجام دهند، که ما نیز این تصمیم را مطلوب نمی‌دانیم چرا که شاید بهتر بود از نماینده دکه‌های مطبوعاتی نیز نظرخواهی می‌شد.

وی در مقابل اعتراض دکه‌ها داران بر وضع موجود پیشنهاد داد تا پایان هفته جاری جلسه‌ای در صحن شورا با حضور همه اعضای شورای شهر، شهرداری، ارشاد، خانه مطبوعات و نماینده دکه‌داران برگزار می‌شود تا بار دیگر تصمیمات گرفته شده با حضور دکه‌داران مورد بازبینی قرار گیرد.

حسنی حلم تأکید کرد: دکه‌داران بدانند در جلسه‌ای که برگزار می‌شود باید همه بر تصمیماتی که گرفته می‌شود، تمکین کنند و پس از آن اعتراضی بر مصوبات جلسه مذکور نداشته باشند.

وی با بیان اینکه مباحث دکه‌داران در طول سال پیگیری می‌شود، افزود: با وجود اینکه در سال بسیاری از مسائل دکه‌داران مطرح می‌شود اما گاهی این مباحث به فراموشی سپرده می‌شود.

رئیس شورای شهر همدان در ادامه افزود: ما نیاز به ایستگاه روزنامه‌خوانی هستیم چرا که شهروندان برای اینکه از خبری مطلع شوند، نظم روزنامه‌ها را بر هم می‌زنند و در مواقعی با شلوغی دکه، نشریه یا نشریاتی به سرقت می‌رود که همین نیاز به ایستگاه روزنامه‌خوانی را شدت می‌بخشد.

وی با اشاره به اینکه برخی معتقدند دکه‌های مطبوعاتی، مطبوعاتی نیستند، ابراز داشت: برخی معتقدند که دکه‌های مطبوعاتی نباید تنقلات بفروشند در حالی که بدون فروش خوراکی و تنقلات امورات دکه‌ها نمی‌گذرد و دکه‌ها به آن نیاز دارند.

حسنی حلم در پایان با اشاره به برخی اقدامات و مصوبات نامناسب اذعان داشت: فرهنگ جامعه ما باید بالاتر از فرهنگ کنونی باشد و اکنون اصلاً وضعیت مناسبی ندارد اما از نان شب واجب‌تر است که فرهنگ ما سرو سامانی بگیرد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول