اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تجمع هزاران مار سمی در دره مارهای خرم‌دره

مرگ مارگیر حرفه‌ای در دره‌ مارهای خرم‌دره

خبرگزاری فارس: با گذشت ساعت‌ها از گیر افتادن مارگیر در دره مارهای خرم‌دره تلاش برای بیرون آوردن جنازه وی از میان هزاران مار سمی همچنان ادامه دارد.

مرگ مارگیر حرفه‌ای در دره‌ مارهای خرم‌دره

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مارگیران حرفه‌ای که دیروز برای گرفتن مار به دره مارها در خرم‌دره رفته بودند، به دلیل هجوم مارها در دره گیر افتاده و یکی از آنها جان خود را از دست داد.

مارگیران که همه ساله برای گرفتن مار به دره مارهای خرم‌دره می‌آمدند و با گرفتن تعدادی مار منطقه را ترک می کردند، این بار خود گرفتار مارها شده و این بار مارها مارگیران را به دام انداختند.

مارگیران که با هجوم هزاران مار سمی روبرو شده بودند پا به فرار می‌گذارند، اما مارهای سمی یکی از مارگیران را با نیش‌های سمی خود از پای در آورده و مارگیر دوم موفق به فرار می‌شود.

اجتماع بزرگ مارها در دره مارها که در بین اهالی نیز مشهور است، احتمالا برای جفت‌گیری و یا بیدار شدن از خواب زمستانی است.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: تلاش ماموران آتش نشانی خرم‌دره برای بیرون آوردن جسد مارگیر از منطقه همچنان ادامه دارد.

صفی‌الله کرامتی با بیان اینکه در دره مارها در حال حاضر هزاران مار اجتماع کرده‌اند، افزود: اجتماع مارها مانع از حضور امدادگران در منطقه می‌شود.

وی با بیان اینکه این مارها بسیار سمی هستند، تصریح کرد: از شامگاه دیروز تلاش امدادگران و نیروهای آتش‌نشانی برای خارج کردن جسد مارگیر کشته شده از دره مارها همچنان ادامه داشته و آنها تاکنون (تا ساعت مخابره خبر) موفق به خارج کردن جسد مارگیر از دره نشده‌‌اند.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه این دره از گذشته نیز به دره مارها مشهور بوده است، افزود: همه ساله و حتی در ایام عادی سال نیز در این دره مارهای زیادی مشاهده شده است که به همین دلیل به دره مارها مشهور شده است.

وی افزود: این مارگیرها که حرفه‌ای نیز هستند از موضوع اجتماع مارها آگاه بوده و همه ساله برای گرفتن مار برای اهداف مختلف به این منطقه می‌آمدند.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول