اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی:

حمایت از تولید داخلی تحریم‌ها را کمرنگ می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی سبب کمرنگ شدن تحریم‌ها می‌شود، گفت: این امر می‌تواند اشتغال مولد را در کشور ایجاد کند.

حمایت از تولید داخلی تحریم‌ها را کمرنگ می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا جمیع عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بیرجند با اشاره به برنامه‌های این سازمان در سال جاری اظهار داشت: تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی، تأمین ارز کارخانجات مورد نیاز استان، اختصاص بسته حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مناطق کمتر توسعه یافته و استمهال بدهی بسیاری از واحدهای صنعتی استان از جمله برنامه‌های این نهاد در سال جاری دانست.

وی ایجاد زیرساخت‌های بخش معدن استان، گازرسانی به شهرک‌های صنعتی استان، فرهنگ‌سازی مصرف کالاهای داخلی از طریق رسانه‌ها به ویژه کالاهای استان را از دیگر برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی به توزیع 900 تن سیب و پرتقال در راستای تنظیم بازار شب عید اشاره کرد و افزود: از این میزان حدود 500 تن در شهرستان بیرجند توزیع شد که 100 تن دیگر برای استان سهمیه گرفته شده که در استان توزیع خواهد شد.

* توزیع میوه مورد نیاز مردم به درب منازل در خراسان‌جنوبی

جمیع از توزیع میوه مورد نیاز مردم به درب منازل برای نخستین بار در سطح کشور در بیرجند خبر داد و گفت: در این طرح که با همکاری اداره کل پست استان صورت گرفته میوه را از مباشرین خریده و با قیمت درب مغازه به درب منزل مشتریان تحویل می‌شود.

*قیمت مرغ در استان از متوسط کشور پایین‌تر است

وی از توزیع یک هزار و 500 تن مرغ منجمد با قیمت یک هزار و 100 تومان در راستای تنظیم بازار عید خبر داد و ادامه داد: از این میزان 50 درصد سهمیه را برای مرکز استان قرار دادیم که در حال حاضر قیمت مرغ در استان از متوسط کشور پایین‌تر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی افزود: در حال حاضر قیمت گوشت قرمز در استان 20درصد از متوسط کشوری پایین تر است.

جمیع با اشاره به برگزاری نمایشگاه فروش بهاره در سطح استان تصریح کرد: این نمایشگاه‌ها در کل استان با 410 غرفه و در شهرستان بیرجند با 140 غرفه به مدت 10 روز در راستای نیاز مردم در سطح استان برگزار شد.

وی ادامه داد: بیشتر قیمت کالاها در این نمایشگاه 15 درصد پایین تر از قیمت بازار بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با اشاره به نام گذاری سال جدید به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اذعان داشت: حمایت از تولید داخلی در راستای اشتغال مولد بوده و تحریم‌های دشمنان را کم‌رنگ‌تر می‌کند.

جمیع با اشاره به میزان صادرات استان در سال گذشته یادآور شد: صادرات صنعتی در استان در سال گذشته 370 میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول