اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی:

سرقت افکار و اندیشه‌ها در تضاد با حقوق بشر است

خبرگزاری فارس: دبیر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی گفت: سرقت افکار و اندیشه‌ها در تضاد با حقوق بشر است.

سرقت افکار و اندیشه‌ها در تضاد با حقوق بشر است

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی، وحید کاظم‌زاده در جمع هنرمندان اظهار کرد: نقش زبان هنر در ماندگاری و تاثیرگذاری اندیشه‌های مختلف بر کسی پوشیده نبوده و هر نهادی که برای تبیین اندیشه از هنر بهره بگیرد موفق‌تر است.

وی، توفیق و موفقیت نهادهایی که برای تبیین اندیشه‌ها و ارائه سیاستگذاری‌ها از هنر و ظرفیت‌های آن بهره می‌گیرند حتمی دانست و گفت: تبیین حقوق بشر اسلامی با زبان هنر و احصا و دفاع از حقوق هنرمندان همچنین ارائه راه‌حل برای رفع آنان از جمله وظایف کارگروه هنر و حقوق بشر است.

کاظم‌زاده، برگزاری جشنواره دست‌های کوچک دعا را یک کار و فعالیت بشردوستانه و حقوق بشری عنوان کرد که توسط حوزه هنری همه ساله برگزار می‌شود و افزود: دست‌های کودکان دست‌های پر مهری است که رو به آسمان گشوده شده و حق را با لحن کودکانه و خلوص بچگانه به ملکوت فریاد می‌زند و به یقین که این دعاها در درگاه حضرت جانان جان می‌گیرد و در این عالم ناسوتی به حقیقت می‌پیوندد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون با عدم تصویب و اجرای حق کپی‌رایت سرمایه‌های عظیمی از کشور از بین می‌روند، تصریح کرد: سرقت افکار و اندیشه‌ها در تضاد با حقوق بشر است.

کاظم‌زاده با بیان اینکه هنوز جمهوری اسلامی به کنوانسیون بین‌المللی کپی‌رایت ملحق نشده است،گفت: دلیل آن هم این بوده است که پیوستن به این کنوانسیون نیازمند زمینه‌سازی‌ها و شرایطی است که هنوز شرایط داخلی برای پیوستن به این کنوانسیون به وجود نیامده است.

دبیر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی و آتش تمام انقلاب‌های عربی را محمد بن بوعزیزی دستفروش تونسی با آتش زدن خود افروخت و باید گفت انتشار یک عکس موجب شعله‌ور شدن بیداری اسلامی شد، افزود: این نقش موثر هنر و رسانه را در دنیا نشان می‌دهد چرا که ارائه هنرمندانه یک عکاس و تصویربردار  از یک مورد ظلم در تونس، آتش بیداری اسلامی را برافروخت و شعله‌های حرکت انقلابی مردم تونس به سرعت به دیگر کشورهای عربی منطقه سرایت کرد و موج بیداری اسلامی کشورهای مصر، یمن، بحرین و لیبی را نیز فراگرفت.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول