اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی:

توسعه طرح‌های کشاورزی در سال 91

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال 91 توسعه طرح‌های کشاورزی را خواهیم داشت.

توسعه طرح‌های کشاورزی در سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، پیمان فلسفی بعد از ظهر امروز در آیین راه‌اندازی نخستین مرکز آموزشی جهاد کشاورزی استان البرز افزود: برای رسیدن به خودکفایی بیشتر در زمنیه کشاورزی باید طرح‌های کشاورزی را افزایش داد و توان خود را در این زمینه بالا ببریم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات دیگری که در بخش کشاورزی باید انجام داد، ارتقای آگاهی کشاورزان و ارائه آموزش‌های به روز به آنان است.

این مسئول با بیان اینکه در سال گذشته 85 هزار طرح کشاورزی در کشور انجام شد، افزود: این طرح‌ها علاوه بر ارتقای توان کشاورزی در کشور توانست در ایجاد اشتغال نیز بسیار مؤثر باشد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها بیش از 200 هزار شغل جدید در بخش کشاورزی ایجاد شد.

فلسفی در ادامه سخنان خود به واردات محصولات کشاورزی طی سه سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: براساس برآوردهای انجام شده میزان صادرات در طی سه سال گذشته سیر نزولی داشته است.

وی بیشترین کاهش میزان واردات را مربوط به مواد خام در بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: طی سال‌های 88 و 89 در مجموع 24 درصد نسبت به سال‌های ماقبل کاهش واردات داشتیم .

این مسئول در ادامه سخنان خود هم‌چنین به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح نه تنها تولیدات کم نشد بلکه میزان تولیدات از 100 میلیون تن به 107 میلیون تن رسید.

وی بیان داشت: استان تازه تأسیس البرز دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در بخش کشاورزی است، به طوری که یکی از قدیمی‌ترین مدرسه کشاورزی با نام مدرسه عالی فلاحت (پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران کنونی) در شهرستان کرج واقع است.

معاون آموزش و ترویج وزیر جهاد کشاورزی گفت: این مرکز با توجه به قدمت بسیار زیاد می‌تواند به عنوان الگویی برتر برای دیگر مراکز آموزشی کشور محسوب شود.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول