اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب گرگان و آق‎قلا:

اجرای لایروبی‎ و احیای مسیرهای آبی نیاز به اعتبار دارد

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب گرگان و آق‎قلا گفت: اجرای لایروبی‎ و احیاء مسیرهای آبی نیاز به اعتبار دارد.

اجرای لایروبی‎ و احیای مسیرهای آبی نیاز به اعتبار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین مقصودلو عصر امروز در جلسه هماهنگی ستاد بحران شهرستان گرگان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در سطح شهرستان تمام مخازن آبگیری شده است و سد کوثر به سرریز می‎رسد.

وی با بیان اینکه افزایش بارندگی‎ها در 20 سال گذشته بی‎سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه حجم آب بالا رفته و روان آب‎های سطحی زیاد شده است مردم فکر می‎کنند که سیل در جریان است اما این‎ها سیلاب مخرب و طغیان کننده نیست.

مقصودلو افزود: سیلاب‎های که به وقوع پیوسته برای بالا بودن حجم  آب در بالادست است و قابل کنترل می‎باشد و مشکل خاصی را در منطقه ایجاد نخواهد کرد.

مدیر امور آب گرگان و آق‎قلا تاکید داشت: ما متناسب با بودجه‎ای که در اختیار داریم مسیر را پیمایش و لایروبی و دیواره سازی را انجام می‎دهیم.

وی اذعان داشت: از آنجایی که در 20 سال گذشته برف و باران بی‎سابقه‎ای داشته‎ایم بسیاری از مسیرهای آبی پرشده که لایروبی آنها نیاز به اعتبار دارد.

مقصودلو بیان داشت: انتظار داریم که دهیاری‎های که احساس می‎کنند چنین مشکلاتی دارند با هماهنگی با بخشدار از امکانات و ماشین‎آلات آنها برای احیاء برخی از این مسیرها استفاده کنیم.

مدیر امور آب گرگان و آق‎قلا در خصوص سیلابی که در شهرستان آق‎قلا اتفاق افتاد نیز ابراز داشت: در 27 اسفند 1390 سطح آب بالا آمد و بخشی از اراضی را آب در برگرفت و در روستاهایی که در مجاورت رودخانه و شاخه‎های فرعی آب قرار داشتند آب‎گرفتگی ایجاد شد.

وی افزود: ما با توجه به بالا رفتن حجم آب دیواره حفاظتی را ایجاد و مراقبت کردیم تا آب داخل گرگانرود حالت طغیانی نداشته باشد.

مقصودلو با بیان اینکه آب بالا دست به سمت رودخانه‎ها آمد و سد وشمگیر سرازیر شد، اظهار داشت: بر همین اساس در بالادست کانال‎های انحرافی زدیم تا کمی حجم آب را کنترل کنیم و ایستگاه‎های پمپاژ را روشن و آب را به سمت اراضی کشاورزی هدایت کردیم.

مدیر امور آب شهرستان گرگان و آق‎قلا گفت: با اقدامات انجام شده خسارت‎های این سیلاب تا حدودی کم شد و ما تخریب منازل را نداشته‎ایم و تنها در چند روستای مجوار آبگرفتگی به وجود آمده است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول