اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد

برگزاری نخستین کنگره بیماری پارکینسون و اختلالات حرکتی در تبریز

خبرگزاری فارس: مدیر گروه اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: نخستین کنگره بیماری پارکینسون و اختلالات حرکتی ایران در تبریز برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین کنگره بیماری پارکینسون و اختلالات حرکتی در تبریز

هرمز آیرملو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تبریز با سابقه‌ای بیش از 40 سال در آموزش دوره‌های تخصصی و عمومی پزشکی افتخار دارد که نخستین کنگره بیماری پارکینسون و اختلالات حرکتی را در محل هتل ائل‌گلی تبریز برگزار کند.

به گفته مدیر گروه اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گروه فوق همواره در سالیان اخیر پیشرو در طرح‌های پژوهشی و درمانی بوده است و به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم پزشکی در فیلد بیماری‌های اعصاب در سطح کشور مطرح است.

وی افزود: از فعالیت‌های اخیر این گروه راه‌اندازی درمانگاه فوق تخصصی MS، راه‌اندازی بخش مراقبت ویژه اعصاب، راه‌اندازی درمان حاد سکته مغزی با ترکیبات ترومبولیتیک، راه‌اندازی درمانگاه فوق تخصصی اختلالات حرکتی و راه‌اندازی بخش الکترودیاگنوستیک است.

آیرملو تصریح کرد: این گروه در دو بیمارستان امام رضا(ع) و رازی از نظر آموزشی، درمانی و پژوهشی فعّال بوده و با همّت تمام همکاران و با حمایت مسئولان مصمم است بیش از گذشته در زمینه ارتقای علمی کشور عزیزمان ایران گام بردارد.

وی در ادامه با تشریح این بیماری اظهار کرد: بیماری پارکینسون یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی در بزرگسالان مسن‌تر است که مشخصه آن سفتی عضلانی پیش‌رونده تدریجی، لرزش و از دست رفتن مهارت‌های حرکتی است، این اختلال هنگامی رخ می‌دهد که نواحی خاصی از مغز توانایی خود در تولید دوپامین (یکی از ناقلان عصبی در مغز) را از دست می‌دهند.

آیرملو تصریح کرد: در این بیماری پیام‌هایی که در ارتباط با شیوه و زمان حرکت بدن هستند، از مغز آهسته‌تر فرستاده می‌‌شوند که سبب می‌‌شود شخص مبتلا قادر به آغاز و کنترل حرکاتش به صورت طبیعی نباشد.

وی افزود: بیماری پارکینسون علایم متفاوتی دارد که از شخصی به شخص دیگر متفاوت است، مانند لرزش دست و پا، صورت و فک، سفتی یا گرفتگی عضلات اندام‌ها و تنه، کاهش سرعت حرکات و اختلال تعادل و هماهنگی. نخستین کنگره بیماری پارکینسون و اختلالات حرکتی ایران 24 و 25 فروردین 1391 با حضور اساتید و صاحبنظران داخلی و خارجی در هتل ائل‌گلی تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول