اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

راه‌اندازی بیمارستان سالمندان مورد توجه باشد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: باید امروز مسئله راه‌اندازی بیمارستان سالمندان مورد توجه قرار گیرد.

راه‌اندازی بیمارستان سالمندان مورد توجه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه کوروش ساکی صبح امروز در آیین نواختن زنگ سلامت که در محل خانه مهر بازنشستگان آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: هم‌اکنون بیمارستان اطفال وجود دارد راه‌اندازی بیمارستان ویژه زنان هم مطرح شده است پس با توجه به جمعیت سالمندان به وجود بیمارستان ویژه این قشر نیاز داریم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون متخصص در حوزه درمانی سالمندان کم است شاید به این دلیل باشد که تاکنون چنین نیازی در جامعه احساس نمی‌شد ولی با توجه به اینکه هفت درصد جمعیت را سالمندان تشکیل می‌دهند باید به این مبحث ورود پیدا کنیم تا بسترها برای حفظ سلامتی این قشر فراهم شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: سن امید به زندگی به اندازه قابل توجهی افزایش یافته است به طوری که در سال 1356 حدود 51 سال بود ولی هم‌اکنون سن امید به زندگی به نزدیک 75 سالگی رسیده است و این یک رویداد فرخنده در حوزه درمان و سلامت آحاد مردم قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: در ایام سالمندی قوای جسمی به اندازه قابل توجهی دچار کهولت می‌شود ولی قوای ذهنی همچنان پویا و فعال باقی می‌ماند به طوری که افراد بازنشسته و سالمندان به حد بالایی از تدبر و تفکر دست پیدا می‌کنند و با آمیخته شدن دانش شخصی و تجارت مختلف، سالمند به گنجینه‌ای ارزشمند تبدیل می‌شود.

ساکی بر لزوم اصلاح دیدگاه‌های موجود نسبت به دوره زندگی سالمندی نیز اشاره کرد و بیان کرد: عده‌ای سالمندی را مترادف با بیماری، بیکاری و بیهودگی می‌دانند در حالی که واقعیت مغایر با این قبیل مسائل است زیرا افراد سالمند نه‌تنها در زندگی اجتماعی به حد بالایی از درک و شعور می‌رسند بلکه در سیر معنوی و خداشناسی هم به توفیق‌های زیادی نائل می‌آیند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: هفته سلامتی فرصت مناسبی برای مطالعه راه‌کارهای حفظ این نعمت خدادادی است تا از طریق اصلاح روش‌های زندگی اعم از ورزش کردن، ترک استعمال دخانیات و .... برای حفظ سلامتی خود گام‌های موثری بردارند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول