اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات کردستان:

‌‌‌4 میلیارد دلار تجارت در کردستان انجام شد / کسب مقام سوم در مبادلات تجاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات کردستان گفت: در سال گذشته بیش از 4 میلیارد دلار تجارت در این استان انجام شد به طوری که کردستان در این زمینه به عنوان سومین استان در بحث مبادلات تجاری معرفی شده است.

‌‌‌4 میلیارد دلار تجارت در کردستان انجام شد / کسب مقام سوم در مبادلات تجاری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد شهبازی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سنندج با بیان اینکه کاهش قاچاق ارتباط مستقیم با رونق تجاری هر کشوری دارد، اظهار کرد: در سال گذشته کردستان در بحث مبادلات تجاری یکی از استان‌های موفق کشور بوده است.

وی تصریح کرد: در شش ماهه اول سال 90 صادرات در استان کاهشی 47 درصدی داشت که این روند در شش ماهه دوم رشد قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد.

*ورود کامیون‌های ایرانی به داخل مرز عراق موجب کاهش قاچاق می‌شود

به گفته مدیرکل گمرکات کردستان در شش ماهه دوم سال گذشته نسبت به شش ماهه اول 72 درصد صادرات در استان رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شاهد رشد حدود 300 درصدی کالای برگشتی از کشور عراق بودیم، افزود: با این وجود درسال گذشته صادرات در استان دو درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کردستان گفت: حدود 4.5 میلیارد  دلار تجارت در سال گذشته در استان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه امکان خروج کالا از کشور به صورت قاچاق وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اگر محموله‌ای از دید گمرک خارج شود مرزبانی مانع خروج آن می‌شود به همین دلیل امکان خروج کالا به صورت قاچاق از مرزهای استان وجود ندارد.

وی خواستار رفع نابسامانی‌های مربوط به زیرساخت‌های عمرانی مرز باشماق شد و گفت: وضعیت دیوارها و دیگر اماکن موجود در این مرز مناسب نیست و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

وی به تشکیل جلسات با مسئولان عراقی اشاره کرد و گفت: در آخرین جلسه با سندیکای حمل و نقل کشور عراق توافقاتی در رابطه با پلمب بودن باک کامیون‌های عراقی که وارد ایران می‌شوند صورت گرفت تا امکان بارگیری سوخت را نداشته باشند.

مدیرکل گمرکات استان کردستان تصریح کرد: بر طبق توافقات صورت گرفته، کامیون‌هایی که در مرز ایران تخلف داشته باشند کشور عراق از ورود آنها به داخل  کشورمان جلوگیری خواهد کرد.

شهبازی خاطرنشان کرد: اگر از ورود کامیون‌های عراقی به ایران جلوگیری و فقط کامیون‌های ایرانی وارد مرز عراق شوند مشکل قاچاق‌های موجود مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول