اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تویسرکان خبر داد

افزایش 34 درصدی ورود مسافران نوروزی به تویسرکان

خبرگزاری فارس: فرماندار تویسرکان از افزایش 34.3 درصدی ورود مسافران به این شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش 34 درصدی ورود مسافران نوروزی به تویسرکان

حسن رضانیا در گفت وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، تعداد مسافران و گردشگران به شهرستان را در سال گذشته 31 هزار و 385 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: از آغاز تعطیلات نوروز تا 13 فروردین سال91 تعداد 47 هزار و 739 مسافر و گردشگر به شهرستان تویسرکان سفر کردند که نسبت به سال گذشته  34.3 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی تمام امکانات لازم در اماکن گردشگری فرهنگی، مذهبی و تاریخی برای بازدیدکنندگان مسافر فراهم شد، افزود: آرامگاه حیقوق نبی(ع)، آرامگاه میررضی‌الدین آرتیمانی، آرامگاه امامزاده ناصر(ع)، موزه تاریخ و فرهنگ تویسرکان(خانه مسعودی)، خانه دکتر اقتداری، کاروانسرای فرسفج، قلعه اشتران، حمام تاریخی سرابی، مدرسه شیخ علیخان زنگنه، مسجد جامع سرابی، کمپینگ میرضی، کمپینگ میررضی‌الدین، کمپینگ کمر بسته سرکان در ایام نوروز مورد بازدید مسافران و گردشگران قرار گرفت.

رضانیا با بیان اینکه میزان بازدیدکنندگان از آرامگاه میررضی نسبت به سال گذشته 52.7 درصد افزایش داشته، تأکید کرد: سال گذشته تعداد 2 هزار و 866 نفر از این اثر تاریخی دیدن کردند و این درحالی است که امسال تعداد مسافران و گردشگران بازدیدکننده از مرکز تفریحی فرهنگی شاعر قرن هفتم دوره صفوی به 6 هزار و 60  نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد بازدیدکنندگان از موزه تاریخ و فرهنگ در ایام نوروز 7 هزار و 871 نفر بوده، اظهار داشت: میزان بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از موزه تاریخ و فرهنگ(خانه مسعودی) در مقایسه با سال گذشته 42.7 درصد رشد دارد.

فرماندار تویسرکان گفت: کاروانسرای فرسفج به عنوان یکی از آثار تاریخ کهن و ارزشمند شهر فرسفج در بخش قلقلرود تویسرکان در این ایام، مورد بازدید 4 هزار و 321 گردشگر قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه سال 90  از رشد 43.4 در صدی برخوردار است.

وی با اشاره به رشد 40.8 درصدی اسکان مسافران در شهرستان تویسرکان نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: در ایام نوروز 750 نفر از مسافران و گردشگران در 13 مرکز از واحدهای اقامتی و اسکان مسافران از آغاز تعطیلات نوروز در سطح شهرهای تویسرکان، سرکان و فرسفج اقامت داشتند.

رضانیا با اشاره به اینکه تویسرکان از لحاظ جاذبه‌های گردشگری رتبه سوم استان را دارد تصریح کرد: تویسرکان با قدمت تاریخی بیش از 2 هزار سال، جاذبه‌های بکر طبیعی و ابنیه تاریخی کم نظیر بستری مناسب برای توسعه صنعت گردشگری را در خود جای داده است.

وی در پایان سخنان خود توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری را از برنامه‌های سال شهرستان خواند و تاکید کرد: تقویت این صنعت موجب جذب مسافران و گردشگران داخلی و خارجی و رشد اقتصادی، اشتغالزایی و تبادل فرهنگ‌ها و ارتقاء سطح درآمدزایی مردم می‌شود.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول