اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی سیستان‌وبلوچستان خبر داد

انهدام باندهای قاچاق موادمخدر در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی سیستان‌وبلوچستان از درگیری مسلحانه مرزداران سیستان‌وبلوچستان با قاچاقچیان و کشف بیش از چهار تن موادمخدر در مرزهای این استان خبر داد.

انهدام باندهای قاچاق موادمخدر در سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی مرزبانی سیستان‌وبلوچستان، غلام‌نبی کوهکن اظهار کرد: مرزبانان این استان در هنگ‌های مرزی جکیگور، زابل و سراوان طی چندین عملیات جداگانه موفق شدند بیش از چهار تن انواع موادمخدر شامل تریاک و حشیش را کشف و ضبط کنند.

وی افزود: مرزبانان سیستان‌و بلوچستان که با اقدامات تروریستی صورت گرفته از فعالیت اشرار و قاچاقچیان در نوار مرزی مطلع شده بودند، در عملیاتی جداگانه ضمن طرح‌ریزی دقیق عملیاتی به اجرای کمین در نقاط مورد نظر پرداخته و به منظور متوقف ساختن آنان سریعا وارد عمل شدند.

کوهکن ادامه داد: مرزداران در این درگیری با آتش پرحجم و هدفمند علیه اشرار موفق به زمین گیرکردن آنان شدند.

وی گفت: با اتمام این عملیات سخت و نفس گیر مرزداران موفق شدند ضمن به هلاکت رساندن دو تن از اشرار مسلح و توقیف یک دستگاه خودرو لندکروز یک قبضه کلت کمری و مقدار دو تن و 670 کیلو و 370 گرم موادمخدر از نوع تریاک و حشیش را کشف و ضبط کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان‌وبلوچستان در زمینه عملیات دیگر مرزداران نیز بیان کرد: اکیپ کنترل الکترونیکی و اپتیکی هنگ مرزی زابل نیز با استفاده از دوربین‌های حرارتی در عملیاتی مشابه موفق شدند متجاوزان مرزی که قصد ورود به خاک کشور را داشتند، مشاهده کنند.

وی گفت: با واکنش سریع مرزبانان در این عملیات چهار نفر از قاچاقچیان مسلح را دستگیر کرده و در پاکسازی از محل، یک تن و 230 کیلوگرم انواع موادمخدر از نوع تریاک را کشف و ضبط کردند.

کوهکن در ادامه به عملیات موفقیت آمیز دیگری اشاره کرد و گفت: مرزداران هنگ مرزی سراوان نیز در یک عملیات با اقدامات اطلاعاتی از دپوی محوله موادمخدر در یکی از روستاهای هنگ مرزی آگاه و در اقدامی سریع و غافلگیرانه موفق به کشف 470 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک شدند.

کوهکن تاکید کرد: مرزبانان سیستان‌و بلوچستان امسال پر قدرت‌تر از سال‌های گذشته در برابر قاچاقچیان، متجازوان و متخلفان مرزی خواهند ایستاد و با اجرای دقیق ماموریت، اجازه کوچک‌ترین فعالیتی را به آنها نخواهند داد.

انتهای پیام/و۳۰/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول