اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش نکا:

اعزام نخستین گروه دانش‌آموزان دختر نکایی به سرزمین‌های نور

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش نکا گفت: نخستین کاروان راهیان نور ویژه دانش‌آموزان دختر نکا در سال 91 در قالب 5 اتوبوس به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

اعزام نخستین گروه دانش‌آموزان دختر نکایی به سرزمین‌های نور

اصغر کارگر، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا افزود: در مرحله نخست حدود 200 نفر از دانش‌آموزان دختر مقطع دوم دبیرستان این شهرستان به مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس اعزام ‌شدند.

وی بیان داشت: راهیان نور، در واقع حرکتی ارزشمند در فرهنگ‌سازی الگوبرداری از ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال دستاوردهای جنگ به جوانان امروز است.

کارگر خاطرنشان کرد: علاقه و شور دانش‌آموزان در اعزام به مناطق جنگی، بیانگر عشق فراوان مردم به خاطرات و زنده نگه‌داشتن افتخارآفرینی‌های جوانان کشور در طول دفاع مقدس است.

وی هدف از اعزام دانش‌آموزان را آشنایی با مناطق جنگی و نشان دادن رشادت‌های ایثارگران هشت سال دفاع مقدس بیان کرد و یادآور شد: در این اردو دانش‌آموزان علاوه بر آشنایی با مناطق جنگی در برنامه‌های فرهنگی نیز شرکت خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش نکا با بیان اینکه اعزام دانش‌آموزان و فرهنگیان به مناطق عملیاتی جنوب کشور از اواخر سال گذشته آغاز شده است ادامه داد: نخستین اعزام اردوی راهیان نور اواخر سال گذشته انجام شد و دومین اعزام دانش‌آموزان دختر نکایی به مناطق جنگی نیز حدود 200 نفر دانش‌آموز دختر دوم دبیرستانی و همچنین تعدادی از فرهنگیان آنان طی این مدت از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بازدید می‌کنند.

کارگر افزود: زمان در نظر گرفته شده برای این سفر دانش‌آموزان برای بازدید از مناطق جنگی جنوب کشور، در مجموع پنج روزه است که دانش‌آموزان در طول حضور در مناطق عملیاتی از خرمشهر، شلمچه، اروندکنار بازدید و دروس آمادگی دفاعی را به صورت آموزش عملی فرا می‌گیرند.

وی اضافه کرد: آشنایی نسل جوان با رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان دفاع مقدس، زنده کردن یاد و خاطرات شهدای هشت سال دفاع مقدس، الگوگیری نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا از مهم‌ترین اهداف اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی است.

کارگر گفت: اعزام کاروان راهیان نور به مناطق جنگی، در واقع نوعی استکبارستیزی است که در راستای مبارزه با هجمه‌های فرهنگی استکبار و دشمنان انجام می‌شود و با این اعزام‌ها، در واقع روحیه استقلال‌طلبی افزایش یافته و اعتقادات دینی و مذهبی و ملی جوانان تقویت می‌شود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول