اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی اردبیل:

نظارت فنی بر ساخت مسکن روستایی در قالب نظام کاردانی انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس نظام مهندسی استان گفت: بحث نظارت فنی بر ساخت و ساز مسکن روستایی در قالب نظام کاردانی انجام می‌شود.

نظارت فنی بر ساخت مسکن روستایی در قالب نظام کاردانی انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشیار ایمانی صبح امروز در جلسه شورای فنی مسکن شهری و روستایی استان اردبیل اظهار داشت: ما در تمام حوزه‌های ساخت و ساز بحث نظارت‌های کیفی را در اولویت قرار دادیم.

وی تصریح کرد: در مناطق روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر با ساخت واحدهای مسکونی مقاوم برای روستاییان بحث نظارت فنی جدی گرفته شده و این از توفیقات نظام اسلامی در سال‌های اخیر بوده است.

رئیس نظام مهندسی استان با یادآوری اینکه در این نظارت‌ها باید استانداردها و قواعد ساخت و ساز 2008 رعایت شود، گفت: ‌برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در برابر زلزله و عامل انفجار از سیستم‌ها و روش‌های مدرن استفاده می‌شود تا میزان آسیب و خطر به حداقل برسد.

ایمانی دقت در آرماتور‌گذاری، شیناژ و برخی زیر‌ساخت‌های دیگر در حوزه ساخت و ساز را ضروری اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه واحدهای مسکونی روستایی تابع شرایط خاص در بحث نظارت و طراحی و معماری است باید روستاییان دقت بیشتری در بهره‌گیری از مهندسان و ناظران فنی داشته باشند تا مبادا در مقاوم‌سازی و ساخت واحدهای مسکونی جدید روستایی در آینده معایب و مشکلاتی به وجود آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مدیرکل مسکن و شهرسازی استان اردبیل نیز حمایت از ساخت و تکمیل پروژه مسکن مهر را در اولویت فعالیت مسکن و شهرسازی اعلام کرد و اظهار داشت: پرداخت تسهیلات و ثبت نام جدید از متقاضیان به وقت و جدیت پیگیری می‌شود و هم اکنون نیز ثبت نام مسکن مهر در شهرهای استان اردبیل ادامه دارد.

احمد حاج‌علیزاده از آمادگی این اداره کل برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و بهره‌برداری از آنها خبر داد و خاطرنشان کرد: مسکن مهر و ساخت و ساز آن در قالب خود مالکین و تفاهم‌نامه سه جانبه در حال پیگیری است و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 8 هزار واحد مسکن مهر را در استان تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/و۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول