اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس دفتر اجتماعی معلولان بهزیستی استان اصفهان

به ازای نگه‌داری هر شش سالمند یک پرستار لازم است

خبرگزاری فارس: کارشناس دفتر اجتماعی معلولان بهزیستی استان اصفهان گفت: به ازای نگه‌داری هر شش سالمند در استان اصفهان یک پرستار لازم است.

به ازای نگه‌داری هر شش سالمند یک پرستار لازم است

عادل بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان 400 هزار سالمند دارد، اظهار داشت: از این تعداد سالمند که در استان اصفهان وجود دارد بیش از یک‌ ‌هزار سالمند در خانه سالمندان استان اصفهان نگه‌داری می‌شوند.

وی افزود: 2 هزار و 200 نفر از سالمندان در منازل مراقبت و پرستاری می‌شوند که به ازای هر هفت نفر سالمند یک نفر پرستار برای نگه‌داری سالم در مراکز لازم است که استان اصفهان در این زمینه به موفقیت‌هایی رسیده است.

کارشناس دفتر اجتماعی معلولان بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه یک سری از سالمندان به صورت هزینه آزاد در مراکز نگه‌داری می‌شوند، تصریح کرد: تنها افراد زیر پوشش بهزیستی کمک‌هزینه نگه‌داری دریافت می‌کنند.

وی تأکید کرد: اعتبارات موجود پاسخ‌گوی نیاز سالمندان نیست و تمامی ارائه خدمات بستگی به اعتبارات دولتی دارد که هر زمان در این زمینه کوتاهی صورت گیرد سازمان بهزیستی در ارائه خدمات دچار مشکل می‌شود.

بهمنی با اشاره به اینکه استان اصفهان بیش‌ترین سالمند را دارد، گفت: درخواست جدیدی برای پذیرش سالمند زیر پوشش بهزیستی نداریم و بیش‌تر درخواست‌ها برای زیر پوشش قرار دادن بیماران روانی و ذهنی است.

وی اضافه کرد: برخی خانواده‌ها به دلیل نداشتن توانایی در نگه‌داری از سالمندان خود، قادر به نگه‌داری آنها نیستند چرا که بعضاً این افراد دچار بیماری آلزایمر و بیماری‌های ناتوانی جسمی هستند.

کارشناس دفتر اجتماعی معلولان بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه چهار مرکز نگه‌داری سالمند به زودی در سال جاری افتتاح می‌شود، بیان داشت: در شهرهای خمینی‌شهر و کاشان دو مرکز، نطنز یک مرکز ،نجف‌آباد، گلپایگان، خور و بیابانک و شاهین‌شهر یک مرکز وجود دارد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول