اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه برگزاری کنگره استاد شاهی

عملیات ساخت تندیس استاد شاهی در اردبیل آغاز شد

خبرگزاری فارس: در آستانه برگزاری کنگره نکوداشت استاد عسگر شاهی عملیات ساخت تندیس این استاد برجسته کشوری در اردبیل آغاز شد.

عملیات ساخت تندیس استاد شاهی در اردبیل آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جریان آغاز ساخت تندیس عسگر شاهی در نگارخانه خطایی اردبیل کارگاه ورک‌شاپی نیز در این مجموعه تاریخی آغاز شد تا علاقمندان به هنر و جمعی از دانشجویان این رشته در فضای تدارک دیده شده حاضر شده و از مراحل ساخت این تندیس از نزدیک آشنا شوند.

به گفته ودود مؤذن‌زاده سازنده این تندیس قرار است بعد از طراحی‌های اولیه ساخت آن در مدت 40 روز انجام شود تا همزمان با برگزاری کنگره نکوداشت شاعر شهیر کشورمان استاد شاهی تندیس او نیز در یکی از میادین شهر نصب شود.

وی تصریح کرد: از ماه‌ها پیش پیشنهاد این کار به بنده انجام شد که بعد از بررسی‌های مختلف مصمم شدیم تا تندیس این استاد ادبیات مراثی کشورمان را ساخته و در یکی از میادین شهر قرار دهیم.

مؤذن‌زاده خاطر نشان کرد: اولین کار بنده در قالب مجسمه مربوط به مجسمه عقاب سنگی سبلان در شهر سرعین بود که با نام قارتال انجام شد.

وی در ادامه اضافه کرد: بعد از ساخت این تندیس به ترتیب اقدام به احداث تندیس میدان جانبازان اردبیل، استاد یحیوی، مرحوم علیپور، تیمسار ظهیرنژاد و همچنین تندیس تمام قد مؤذن‌زاده اردبیلی کردم و این تندیس در میدان توحید اردبیل نصب شده است.

به گزارش فارس، دبیر اجرایی اولین کنگره استاد عسگر شاهی نیز در جریان راه‌اندازی این ورک‌شاپ به خبرنگار فارس گفت: کنگره استاد شاهی در روزهای دهم و یازدهم خردادماه در اردبیل برگزار می‌شود که تلاش می‌کنیم با دعوت از اساتید داخلی و خارجی این کنگره را در سطح مطلوب و مناسب با وزن سنگین ادبی و علمی برگزار کنیم.

توحید دلاورقوام افزود: در کنار برگزاری این کنگره بین‌المللی برنامه‌های مردمی خوبی نیز با همراهی حسینیان اردبیل در یکی از مساجد شهر برگزار می‌کنیم تا همه بتوانند با شخصیت عسگر شاهی شاعر برجسته کشورمان و خادم دربار حسینی بیشتر آشنا شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: با تدارک مناسبی که اندیشیده شده است تندیس این استاد در یکی از میادین شهر اردبیل خردادماه امسال نصب می‌شود و همزمان با برگزاری کنگره به همراه سه کتاب این استاد از این مجموعه رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول