اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته

518 متکدی در سنندج جمع‌آوری شد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار سنندج از جمع‌آوری 518 متکدی در طول سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

518 متکدی در سنندج جمع‌آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس در سنندج، بیژن زندیه پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه اجتماعی سال 91 شهرستان سنندج، ضمن تقدیر از خدمات پرسنل پرتلاش نیروی انتظامی و شهرداری این شهرستان به دستاوردهای کارگروه اجتماعی درسال 90  اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 518 متکدی درسطح شهرسنندج جمع‌آوری و به مراجع ذیصلاح تحویل داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و رفع ناهنجاری‌ها مستلزم اولویت‌بندی و اتخاذ راهکارهای متناسب و برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: اگر آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی نشود در آینده مشکلات و معضلات دیگری بدنبال خواهد داشت که حل و فصل آنها دشوار خواهد بود.

*تکدی‌گری و اعتیاد بزرگترین معضل اجتماعی سنندج

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری سنندج تکدی‌گری و اعتیاد را از مهم‌ترین معضلات اجتماعی در این شهرستان عنوان کرد و افزود: مقابله قانونی با این ناهنجاری‌ها به صورت مستمر ازسوی دستگاه‌های ذیربط ادامه دارد.

وی زندیه نقش سازمان‌های مردم نهاد در تغییرات اجتماعی را متذکر شد و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عامل در راستای مقابله با اینگونه آسیب‌های اجتماعی اراده و جلب مشارکت مردم برای رفع این ناهنجاری‌های اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد در شبکه‌های اجتماعی، زیست محیطی، مبارزه با اعتیاد، خیرین، سلامت، فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند و با توجه به  ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی که دارند می‌توانند در پیشبرد اهداف و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه موثر باشند.

به گفته معاون فرماندار سنندج، سازمان‌های مردم‌نهاد در کنار بخش‌های دولتی و خصوصی شکل گرفته‌اند و به صورت غیر‌انتفاعی در قالب سازمان‌های بشر دوستانه ارتباط بین دولت و مردم را برقرار می‌کنند و با ایجاد تعامل سازنده تسهیل کننده فرآیندهای عرصه‌های مختلف از جمله تحول اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه هستند.

وی در ادامه به نقش برجسته سازمان‌های مردم نهاد در تبیین و جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 12 اسفند اشاره کرد و افزود: سازمان‌های مردم نهاد در انتخابات 12 اسفند ماه نقش خود را در راستای روشنگری و مرجعیت برای جلب مشارکت حداکثری و همچنین فرهنگ‌سازی برای انتخاب نماینده اصلح توسط مردم را به درستی ایفا کردند.

معاون سیاسی فرماندار سنندج در پایان گفت: انتظار می‌رود که سازمان‌های مردم نهاد برای حضور باشکوه در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نقش را به بهترین شکل ممکن در سطح شهرستان سنندج عملیاتی کنند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول