اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی:

گروه 1+5 باید حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسد

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک با اشاره به برگزاری نشست گروه 1+5 گفت: در مذاکرات هسته‌ای گروه 1+5 آمریکایی‌ها و غربی‌ها باید حقوق هسته‌ای ملت ایران که توسط آژانس به رسمیت شناخته شده برای ایران به طور کامل به رسمیت بشناسد.

گروه 1+5 باید حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک اظهار داشت: ملت ما در زمینه حقوق هسته‌ای و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای کوچک‌ترین عقب‌نشینی نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایران سقف استفاده از انرژی هسته‌ای را برای خود تا قبل از بمب اتمی قرار داده تصریح کرد: امروز بسیاری از کشورها از انرژی هسته‌ای برای ساخت بمب اتم استفاده می‌کنند، اما چطور است که به ایران که تنها به فکر غنی‌سازی اورانیوم پنج درصد برای استفاده از انرژی اتمی در موارد صلح‌آمیز است، اجازه نمی‌دهند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه ملت ایران در طول چهار سال گذشته بدترین و شدیدترین تحریم‌ها و فشارها را از سوی دشمنان تحمل کرده خاطر نشان کرد: آمریکا و استکبار در طول گذشت سال‌های اخیر بدترین تحریم‌ها را علیه ایران اسلامی اعمال کردند تا ایران اسلامی را از پای درآورند، اما باید بدانند اگر ایران مجبور شود بیشتر قناعت کرده و سختی‌ها را تحمل می‌کند؛ اما از پای در نیامده و زیر بار حرف زور نخواهد رفت.

دری‌نجف‌آبادی افزود: برای برگزاری نشست 1+5 باید تحریم‌های ظالمانه علیه ایران لغو شود آنها به این بهانه بانک‌ها و اقتصاد ما را تحریم‌ می‌کنند به جای اینکه تروریست‌ها را تحریم کنند که این جای بسی تاسف است.

وی ادامه داد: دشمنان باید بدانند ملت ایران پای آرمان‌های امام و شهدا ایستاده و اگر لازم باشد قدم‌های استوار خود را جلوتر هم خواهد گذاشت.

خطیب جمعه اراک با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه هر وقت آمریکا آدم شد ما برای برقراری رابطه با آنها فکر می‌کنیم گفت: رابطه بین ایران و آمریکا رابطه گرگ و میش است آمریکا مثل گرگ آدمخوار هر جنایتی می‌کند تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ما اعمال می‌کند که برای برقراری رابطه با ایران باید کارهای غلط خود را اصلاح کند البته تصمیم در این زمینه با مقام معظم رهبری است امر، امر ولایت فقیه و فرمانده کل قوا است.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: برای همه نیروهای مسلح به ویژه ارتش آرزوی سربلندی داریم و امیدواریم ارتش در کنار سایر قوا با همت بلند و هوشیاری هر چه تمام‌تر اقدامات لازم را در شرایط ویژه انجام دهد.

وی با بیان اینکه اگر کوچک‌ترین تجاوزی از سوی دشمن به ایران اسلامی شود ارتش در کنار ملت ایران تجاوزگران را از اقدامات خود پشیمان خواهد کرد تصریح کرد: اگر دشمنان فکر تجاوز به خاک این کشور را بکنند باید بدانند ارتش ایران با ایمان رزمندگان و حمایت این ملت کاری خواهد کرد که آنان از کرده خود پشیمان شوند آنان باید بدانند ارتش ایران همواره آماده است تا عزت ایران و مسلمانان را در تاریخ حفظ و حراست کند.

امام جمعه اراک در ادامه پیرامون دیدار کوفی عنان با رئیس جمهور بیان داشت: طرح کوفی عنان در رابطه با سوریه مورد استقبال مسئولان است گروهک‌های تحت تاثیر عربستان و استکبار چندین هزار نفر از مردم بی‌گناه سوریه را به خاک و خون کشیدند و مسئولان سوریه نمی‌توانند در برابر آنها سکوت کنند ایران با خشونت در سوریه مخالف است و از اصلاحات حمایت می‌کند.

دری‌نجف‌‌آبادی ادامه داد: مسئله این است که دشمنان سوریه می‌خواهند مقاومت را از پای درآورند تا بتوانند حکومت مورد نظر خود را در سوریه حاکم کنند تا بدین وسیله هر غلطی بکنند.

وی با اشاره به ادامه کشتار مردم بی‌گناه بحرین ابراز داشت: کشتار مردم مسلمان بحرین و استفاده از گازهای سمی در تاریخ خواهد ماند و روی آل‌سعود و آل‌خلیفه را سیاه خواهد کرد.

این مسئول متذکر شد: اگر آل‌سعود و آل‌خلیفه تصور می‌کنند با چنین اقداماتی می‌توانند ملت بحرین را از پای درآورند در خیال باطل هستند ملت بحرین شیعیان امیرالمومنین هستند شیعیان امیرالمومنین شهادت را می‌پذیرند اما ذلت را نه.

امام جمعه اراک در پایان پیرامون سفر رئیس جمهور به ابوموسی اذعان داشت: ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک آب‌راه خلیج فارس برای همیشه متعلق به ایران بوده و خواهد بود و ما اجازه نمی‌دهیم کسی در این خصوص اظهار نظر کند.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول