اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت گیلان خبر داد

آغاز ثبت نام اینترنتی عتبات عالیات در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر حج و زیارت گیلان از آغاز ثبت نام اینترنتی متقاضیان عتبات عالیات به صورت زمینی و هوایی در این استان خبر داد.

آغاز ثبت نام اینترنتی عتبات عالیات در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن یگانه صبح امروز در جریان آغاز ثبت نام عتبات عالیات اظهار کرد: ثبت نام عتبات عالیات از امروز آغاز شده و تا 8 اردیبهشت امسال ادامه دارد.

وی، ادامه داد: در این مرحله متقاضیان تشرف برای تاریخ‌های 12 خرداد تا 29 تیر امسال به صورت زمینی و هوایی ثبت نام می‌کنند.

این مسئول ثبت نام عتبات عالیات را اینترنتی و از طریق سامانه ذکر کرد و افزود: برای تشرف به کربلای معلی از تاریخ‌های مذکور می‌توانند با رعایت موارد عنوان شده به سامانه پیش ثبت نام عتبات به آدرس www.atabat.haj.ir مراجعه کنند.

وی، با بیان اینکه متقاضیان تشرف قبل از ثبت نام در گروه‌ها باید در سامانه ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند، اذعان کرد: ثبت نام از 8 صبح امروز آغاز شده و تا ساعت 24 روز جمعه هشتم اردیبهشت ادامه دارد.

یگانه، خاطرنشان کرد: در روز 9 اردیبهشت مشخصات ثبت شده متقاضیان به اطلاعات پایگاه ثبت احوال کشور مطابقت داده می‌شود و افرادی که اطلاعات آنها مغایرت داشته باشد از سیستم حذف می‌شوند.

وی، با اشاره به اینکه در 10 اردیبهشت قرعه‌کشی بین متقاضیان انجام می‌شود، ابراز کرد: نتیجه این قرعه‌کشی در روز دوشنبه 11 اردیبهشت روی سامانه پیش ثبت نام عتبات عالیات قرار می‌گیرد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت مذکور از نتیجه پیش ثبت نام و تاریخ ثبت نام خود در کاروان‌ها آگاه شوند.

به گفته مدیر حج و زیارت گیلان، افرادی که در پیش ثبت نام دوره‌های قبل شرکت نکرده و حائز اولویت تشرف نشده‌اند در این دوره نیازی به طی کردن مراحل پیش ثبت نام نداشته و اطلاعات آنها طبق گروه‌بندی مربوطه به دوره جدید انتقال می‌یابد و در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند.

وی، یادآور شد: اطلاعات افرادی که در دوره قبل حائز اولویت تشرف شناخته شدند و به هر دلیلی در گروه‌ها ثبت نام نکرده‌اند از سامانه پیش ثبت نام حذف می‌شوند و در صورتی که تمایل به تشرف در این دوره داشته باشند باید دوباره مراحل پیش ثبت نام را طی کنند.

یگانه درباره افرادی که دسترسی به اینترنت ندارند، متذکر شد: متقاضیانی که دسترسی به اینترنت ندارند می‌توانند با مراجعه به یکی از دفاتر زیارتی مجاز استان که از سازمان حج و زیارت مجوز گرفته‌اند، اقدام کنند.

وی، خاطرنشان کرد: افرادی که مبادرت به ثبت نام گروهی 35 نفره می‌کنند در صورتی که تعدادی از آنها منصرف و یا از گروه خارج شوند و عده گروه کمتر از 25 نفر شود گروه حذف می‌شود و در قرعه‌کشی بعدی شرکت داده نمی‌شود.

انتهای پیام/خ۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول