اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اراک:

اتوبوس‌های درون شهری اراک به بخش خصوصی واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار اراک از واگذاری اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری به بخش خصوصی به صورت صددرصد تا پایان سال جاری خبر داد.

اتوبوس‌های درون شهری اراک به بخش خصوصی واگذار می‌شود

سیدمرتضی میری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در سال گذشته 98 درصد از اتوبوس‌های بخش خصوصی بخش حمل و نقل درون شهری اراک به بخش خصوصی واگذار شد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان امسال صددرصد اتوبوس‌‌ها به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: حدود 70 میلیون مسافر طی سال گذشته از طریق اتوبوس‌های درون‌شهری توسط اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی شهرداری اراک جابه‌جا شدند که نسبت به سال 89 بیش از 65 درصد افزایش جابه‌جایی داشته است.

شهردار اراک خارج کردن شهر اراک از هسته مرکزی با ساخت دو مجتمع بزرگ را از برنامه‌های مهم شهرداری در راستای کاهش سفرهای درون‌ شهری عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به ترافیک سنگینی که مسافرت‌های درون شهری به دنبال دارد، کاهش این مسافرت‌های درون شهری به عنوان یک سیاست در دستور کار قرار گرفته که این مهم نیازمند مشارکت تمام شهروندان است.

میری گفت: در حال حاضر 147 دستگاه اتوبوس در اراک فعالیت دارند که میانگین جابه‌جایی مسافر به ازای هر دستگاه اتوبوس طی سال گذشته یک هزار و 302 نفر بوده است.

این مسئول همچنین از کاهش تصادفات درون شهری به دلیل افزایش استقبال مردم از خودروهای عمومی خبر داد.

وی در ادامه پیرامون راه‌اندازی تاکسی بی‌سیم توسط سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اراک گفت: در حال حاضر این سازمان با داشتن 110 تاکسی بی‌سیم در سطح شهر مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان است.

شهردار اراک اذعان داشت: با اجرای این طرح ابتکاری و به کارگیری تاکسی بی‌سیم از تردد بی‌مورد خودروها در سطح شهر جلوگیری شده، زیرا این خودروها پس از رساندن مسافرین به مقصد در نقطه‌ای مشخص، مستقر می‌شوند.

میری از اجرای طرح تاکسی آتش‌نشان خبر داد و گفت: به منظور استفاده از ظرفیت‌های تاکسی‌ها در هنگام بروز حوادث، طرح تاکسی آتش‌نشان امسال توسط سازمان نظارت بر تاکسیرانی اجرا شد که طی آن تعدادی از رانندگان تاکسی‌ها آموزش‌های لازم را در این زمینه فرا گرفتند تا در صورت وقوع حادثه در نقاط پر تردد و پر ترافیک شهر خدمات‌رسانی به موقعی را ارایه دهند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول