اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناوگان شمال کشور:

نیروی دریایی ایران به کسی باج نمی‌دهد

خبرگزاری فارس: فرمانده ناوگان شمال کشور به مقابله با دزدان دریایی اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کسی باج نمی‌دهد.

نیروی دریایی ایران به کسی باج نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر دریادار دوم خرداد حکیمی عصر امروز در جمع کارکنان این نیرو به فرمان رژه نیروهای مسلح در 29 فروردین اشاره کرد و اظهار داشت: امام (ره) با صدور فرمانی 29 فروردین را روز ارتش نامیدند و از سال 58 نیروهای مسلح با تجهیزات در خیابان شهرها رژه می‌روند.

وی با بیان اینکه امام (ره) در فرمان خود از مردم خواستند به استقبال نیروهای مسلح بروند، افزود: امام (ره) قبل از انقلاب بدنه ارتش را از مردم می‌دانستند و نظامیان را تشویق می‌کردند تا از منافع کشور حفاظت کنند.

حکیمی ارتش جمهوری اسلامی ایران را گوش به فرمان ولایت دانست و تصریح کرد: کارکنان نیروی هوایی ارتش در 19 بهمن سال 57 برای بیعت خدمت امام (ره) حاضر شدند.

فرمانده منطقه چهارم دریایی ارتش مقابله با ضد انقلاب که در نقاط مختلف کشور فتنه‌انگیزی می‌کردند را از جمله تلاش‌های نیروهای مسلح برای حفظ انقلاب اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: امام (ره) در مسائل راهبردی نگاه تیزبینی داشتند و تشکیل سپاه به فرمان ایشان نشان‌دهنده این امر است.

وی ادامه داد: ابتدای انقلاب برخی افراد خواستار انحلال ارتش بودند اما امام (ره) با فرمان حفظ ارتش از نیروهای مسلح حمایت کردند.

حکیمی با اشاره به درگیری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در 29 فروردین سال 67 با آمریکا، خاطرنشان کرد: ناوشکن سهند و ناوچه جوشن در این نبرد غرق شدند و ناوشکن سبلان آسیب جدی دید.

فرمانده ارشد آجا در گیلان بر ولایتمداری ارتش تاکید کرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از رحلت امام (ره) گوش به فرمان مقام معظم رهبری است و به ماموریت‌های خود که در قانون اساسی ترسیم شده، می‌پردازد.

وی، حراست از 4 هزار و 200 کیلومتر مرز زمینی، حفاظت از مرزهای هوایی و 3 هزار کیلومتر نوار ساحلی کشور را به عهده ارتش دانست و یادآور شد: نیروی دریایی ارتش برای حفاظت از خطوط مواصلاتی ناوگان تجاری ایران با دزدان دریایی در آب‌های بین‌المللی مقابله می‌کند.

حکیمی حفظ خطوط مواصلاتی ناوگان تجاری را از وظایف ذاتی نیروی دریایی ارتش نامید و تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کسی باج نمی‌دهد.

فرمانده ناوگان شمال کشور به حمایت شیاطین از دزدان دریایی اشاره کرد و بیان داشت: نوزدهمین ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی مشغول حراست از خطوط مواصلاتی ناوگان تجاری است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول