اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی:

مهارت، زیربنای اشتغال و تولید ملی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی مهارت را زیربنای اشتغال، تولید ملی و تربیت نیروی انسانی معرفی کرد.

مهارت، زیربنای اشتغال و تولید ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی، حسین خوشایند در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی که به منظور فرهنگ‌سازی و ترویج خدمات آموزش فنی و حرفه‌ای استان و آشنایی هرچه بیشتر مردم با امکانات و فعالیت‌ها انجام شد، اظهار داشت: رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای فراهم کردن امکانات و تجهیزات به منظور آموزش به جوانان و افراد جویای کار است.

وی گفت: فراهم کردن آموزش مهارت‌های فناوری در دوره بلند مدت و کوتاه‌مدت برای تمامی افراد جامعه، آماده کردن زمینه دوره دیدن دانشجویان و دانش‌آموزان، استفاده از اصناف برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تحت نظام استاد شاگردی و نیازسنجی آموزش‌های مهارت فنی بومی استان از اهداف اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی در مورد استانداردهای آموزشی و گواهینامه‌های ارائه شده از طریق آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: دوره‌های آموزشی اجرا شده در مراکز و آموزشگاه‌های آزاد، برابر استانداردهای تدوین شده بین‌المللی است که افراد پس از طی دوره‌های آموزشی در مراکز دولتی و غیردولتی و موفقیت در آزمون‌های پایان دوره موفق به دریافت آن می‌شوند.

خوشایند تصریح کرد:‌ این گواهینامه‌ها دارای کد بین‌المللی است که در تمامی کشورهای عضو سازمان جهانی مهارت دارای اعتبار است.

وی به نامگذاری سال 91 و تأکیدات مقام معظم رهبری بر استفاده از کالای ایرانی و حمایت از نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: مهارت و مهارت‌آموزی زیربنای اشتغال، تولید ملی و تربیت نیروی متخصص است و ثمره حمایت از این بخش، اشتغال پایدار و تولید کالای با کیفیت ایرانی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بخش اندکی از اقشار مردم با مأموریت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای آشنا هستند، افزود: ارتقای تعاملات فی مابین در راستای تولید برنامه‌های مشترک رادیویی و تلویزیونی و معرفی توانمندی‌ها و فعالیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، می‌تواند ما را در راه رسیدن به اهداف و برنامه‌هایمان یاری و شعار مقام معظم رهبری را محقق سازد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌جنوبی نیز ضمن قدردانی از تعامل موجود، نقش رسانه در انعکاس اخبار و فعالیت‌های صورت گرفته در ادارات را بسیار موثر دانست و از رسانه ملی به‌عنوان چشم نظام یاد کرد.

محمد ثقفی تأکید کرد: صدا و سیما برای انعکاس اخبار و فعالیت‌های انجام گرفته در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای خدمت‌رسانی همواره آماده است و بر خود فرض می‌داند در راستای خدمت به مردم ولایت‌مدار این استان و شناسایی پتانسیل‌های موجود ساعی باشد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول