اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه‌نامه شهدای فوتبال چوار منتشر شد

خبرگزاری فارس: ویژه‌نامه شهدای فوتبال چوار با همکاری شماری از نویسندگان و مسئولان فرهنگی کشور و استان ایلام منتشر شد.

ویژه‌نامه شهدای فوتبال چوار منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام ویژه‌نامه چوار سرزمین لاله‌های فوتبال با مجوز بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، توسط انجمن دانشجویان و فارغ‌التحصیلان چوار به مرحله چاپ رسیده است.

سیری در زندگینامه و شهادت شهدای زمین فوتبال چوار ایلام و شهیدان جامعه فوتبال موضوع اصلی این ویژه نامه فرهنگی است.

مدیر مسئول این ویژه نامه در خصوص این مجله گفت: واقعه چوار یکی از رویدادهای بی‌نظیر تاریخ فوتبال جهان است که در آن عده‌ای از جوانان کشور که فوتبال را وسیله‌ای برای اتحاد و همدلی، شادی و نشاط مردم قرار داده بودند، در حین انجام مسابقه به شهادت رسیدند و فوتبال را تبدیل به پلی برای رسیدن به شهادت و ایثارگری کردند.

حجت‌الله هاشم‌بیگی بیان داشت: فوتبال پرطرفدراترین ورزش دنیاست و بازیکنان این رشته به شهرت و محبوبیت زیادی می‌رسند.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: معرفی شهدای فوتبالیست کشور می‌تواند الگویی مناسب برای نوجوانان و جوانان باشد زیرا آنان شهرت و محبوبیت فوتبال را رها کرده و برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی به سوی جبهه‌ها شتافتند.

وی ادامه داد: بسیاری از شهدای فوتبالیست عضو تیم‌های ملی جوانان، امید و بزرگسالان کشور بوده‌اند که دفاع از وطن را بر انواع و اقسام سفرهای داخلی و خارجی ترجیح دادند.

هاشم‌بیگی تصریح کرد: بنابراین مطالعه زندگی و نحوه شهادت این فوق ستاره‌های اصلی فوتبال ایران، بسیار آموزنده بوده و باعث ترویج فرهنگ پهلوانی و ایثار در جامعه ورزش می‌شود.

مدیر عامل انجمن دانشجویان و فارغ‌التحصیلان چوار ابراز داشت: این ویژه نامه نخستین نشریه تخصصی شهدای جامعه فوتبال کشور است و محتوای آن توسط جوانان ایلام جمع آوری شده است.

این مدرس دانشگاه ضمن تشکر از رسانه‌های استان که پیگیر این موضوع بودند، متذکر شد: در انتشار این نشریه، سازمان بسیج ورزشکاران کشور، استانداری ایلام، بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام، اداره ورزش و جوانان ایلام، کانون پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس تهران، کمیته فرهنگی سازمان لیگ فوتبال ایران و باشگاه فرهنگی ورزشی چوار 65 ایلام همکاری کردند که از زحمات آنان تشکر می‌شود.

در 23 بهمن ماه سال 1365 هواپیماهای رژیم بعثی عراق مسابقه فوتبال بین تیم‌های منتخب چوار و منتخب جوانان ایلام را بمباران کردند که در این فاجعه تاریخی 15 نفر از بازیکنان، داوران، مربیان و تماشاگران به شهادت رسیده و ده‌ها نفر نیز مجروح شدند.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول