اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور:

70 هزار معلم قرآن در کشور آموزش دیده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دارالقرآن‌ کریم کشور گفت: دارالقرآن کریم به عنوان گسترده‌ترین شبکه آموزش در سطح کشور 70 هزار معلم قرآنی را در سال گذشته آموزش داده است.

70 هزار معلم قرآن در کشور آموزش دیده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی قره‌شیخلو عصر امروز در همایش بزرگ جامعه قرآنی در استان اردبیل با حضور مدیران مؤسسات، خانه‌های قرآنی، قاریان، حافظان و اساتید قرآنی استان اردبیل اظهار داشت: بعد از آموزش و پرورش ما گسترده‌ترین شبکه آموزشی را در کشور در اختیار داریم و با استفاده از همین ظرفیت سال گذشته موفق شدیم 30 هزار دوره آموزشی را اعم از تفسیر، تجوید، قرائت و صوت و لحن در رده‌های تربیت معلم، تربیت مدرس و تربیت داور برگزار کنیم.

وی نقش مدرسان و فعالان قرآنی را نقشی ویژه در کشور اعلام کرد و افزود: ما باید در این راستا طوری در کشور عمل کنیم که در افق آینده هیچ کس در کشور ما نباشد که نتواند قرآن بخواند.

قره‌شیخلو تصریح کرد: کسانی که می‌توانند در این حوزه مؤثر باشند خود معلمان هستند که نباید از این ظرفیت بزرگ غافل شد.

این مسئول ساماندهی مشارکت‌های مردمی در حوزه قرآنی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: از حدود شش سال قبل این موضوع به طور جدی در دستور کار سازمان قرار گرفته به طوری که امروز یک هزار و 700 مؤسسه قرآنی، مردمی در کشور مجوز فعالیت دارند.

وی همچنین از تشکیل دو هزار و 250 خانه قرآنی روستایی در کل کشور خبر داد و بر حضور مسئولانه مردم در بحث آموزش قرآن تاکید کرد.

حضور مردم در برنامه‌های قرآنی یک حرکت استراتژیک است

به گزارش فارس، رئیس سازمان دارالقرآن‌ کریم کشور در بخش دیگری از سخنان خود حضور فعالانه مردم در برنامه‌های قرآنی را یک حرکت استراتژیک اعلام کرد و ادامه داد: این حرکات را باید به سمتی سوق دهیم تا فعالیت‌های قرآنی توسط خود مردم سازماندهی شده و مردم خود سکاندار آموزش قرآن در تمام سطوح باشند.

وی با اشاره به این‌که فرهنگ‌سازی مشارکت مردم برای آموزش و فعالیت‌های قرآنی در جامعه اصلی مهم است، اضافه کرد: تشکیل انجمن خیرین قرآنی در کشور با هدف توسعه فعالیت و مشارکت مردم در توسعه آموزش‌های قرآنی از این دست فعالیت‌ها است.

قره‌شیخلو ظرفیت ممتاز مردمی را در آموزش کاربردی قرآن در کشور یادآور شد و بیان کرد: ما از نبود توسعه کاربردی این آموزش‌ها در کشور گله‌مندیم چرا که مربیان قرآن در زمان صدر اسلام در همه حوزه‌های زندگی مردم راهنما و هدایتگر آنها بودند در حالی که امروز ما تنها به روخوانی قرآن بسنده کرده و از ظرفیت بزرگ ارشادی مربیان قرآنی غافل شده‌ایم.

این مسئول خواستار راه‌اندازی خیمه‌های آموزش قرآن در تمام محلات شد و افزود: چه خوب است که 10 روز مانده به رمضان شاهد برپایی این خیمه‌ها در تمام محلات باشیم و این امر خود نیازمند یک فرهنگ‌سازی قرآنی در بین تمام مردم است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول