اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان:

مسابقه کتابخوانی "باربی روح آمریکایی" در زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی با نام باربی روح آمریکایی در زنجان خبر داد.

مسابقه کتابخوانی "باربی روح آمریکایی" در زنجان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدربیع احمدخانی شامگاه یکشنبه در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برنامه‌های فرهنگی فراوانی را در دست اجرا دارد.

وی به برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی با نام "باربی روح آمریکایی" اشاره کرد و افزود: در مرحله نخست این مسابقه 4 هزار جلد کتاب با این عنوان در بین خانواده‌ها توزیع می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از ایجاد نخستین کتابخانه شبانه‌روزی در استان زنجان خبر داد و ادامه داد: این کتابخانه با عنوان احمد مهدوی به صورت 24 ساعته در اختیار مردم به‌ویژه جوانان استان زنجان است.

وی عضویت جوانان را در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به صورت نیم بها اعلام کرد و اضافه کرد: در سال گذشته 39 هزار و 500 نفر در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان عضو شده‌اند که عضویت 4 هزار نفر از آنها به صورت رایگان بوده است.

احمدخانی با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه جوانان اضافه کرد: ایجاد کتابخانه‌های روستایی از اولویت‌های برنامه‌ها محسوب می‌شود.

وی از اجرای ایستگاه مطالعه خبر داد و گفت: تعداد این ایستگاه‌ها در سطح استان زنجان به 50 ایستگاه افزایش می‌یابد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به فعالیت هشت گروه نقد کتاب با عنوان عصر کتاب اضافه کرد: اخیرا یک گروه جدید با نام تربیت بدنی هم به این گروه اضافه شده است که در نخستین نشست حسین مقدم گزارشی از نحوه صعود به دو قله گاشربروم یک و 2 ارائه داد.

وی راه‌اندازی کتابخانه گویا و همچنین گویاسازی کتاب‌های درسی برای نابینایان را از دیگر برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان عنوان کرد.

احمد‌خانی از اجرای طرح بلال و نصب سامانه اذان گو را در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد و اضافه کرد: این اقدام در راستای ترغیب جوان عضو کتابخانه‌ها به نمازخواندن صورت گرفته است.

وی راه‌اندازی تالار پژوهشگران در همه کتابخانه‌های استان زنجان و راه‌اندازی بخش زنجان شناسی، امام حسین شناسی، و بخش دفاع مقدس را از دیگر اقدامات نهاد کتابخانه‌های استان زنجان عنوان کرد.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول