اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

ارائه تسهیلات بانکی برای استفاده از تجهیزات پیشگیری از سرمازدگی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از ارائه تسهیلات بانکی برای گسترش استفاده از تجهیزات مدرن پیشگیری از تگرگ و سرمازدگی در استان خبر داد.

ارائه تسهیلات بانکی برای استفاده از تجهیزات پیشگیری از سرمازدگی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در سی و دومین اجلاس عمومی شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی که در این سازمان برگزار شده بود، با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی بدون حضور شوراها امکانپذیر نیست، اظهار کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا بازوان پرتوان سازمان در اجرای اهداف و برنامه‌های تعریف شده کارگروه توسعه کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی در حوزه نظارت و اجرا هستند، ادامه داد: آنان همگام با کارشناسان و عوامل جهادکشاورزی، می‌توانند برنامه‌های تعریف شده کارگروه توسعه کشاورزی در آذربایجان‌شرقی را با سرعت محقق کنند.

محمدیان با اشاره به عزم دولت در شکوفایی حداکثری ظرفیت‌های بالقوه بخش کشاورزی طی سال‌ جاری و تاکید رئیس جمهور در تحقق نهضت ملی کشاورزی، تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا با تمهید شرایط لازم برای سهل‌الوصول شدن اهداف توسعه حوزه‌های کاری 13گانه بخش کشاورزی، این سازمان را همراهی کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان از انعقاد و تبادل تفاهمنامه‌های مشترک همکاری با شورای اسلامی استان استقبال کرد و گفت: با تدوین و ارائه برنامه پنج ساله توسعه پنجم در بخش کشاورزی هر کدام از شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی گام‌های بزرگی در افزایش راندمان تولید و اشتغال این بخش برداشته خواهد شد.

وی ضمن ارائه گزارش جامعی از فعالیت‌های سال گذشته جهادکشاورزی استان، عمده برنامه این سازمان در سال ‌جاری را تجهیز 52 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی به آبیاری تحت فشار عنوان کرد و گفت: در سال 91 همچنین 19 هزار هکتار از پایاب سدهای کوچک و بزرگ آذربایجان‌شرقی تجهیز خواهند شد که در مقایسه با سال گذشته رشد چشمگیری نشان می‌دهد.

محمدیان، تحقق سهم مشارکتی این سازمان در احیای دریاچه ارومیه را یکی از سیاست‌های اصولی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی در سال 91 اعلام و خاطرنشان کرد: این سازمان علاوه بر تعقیب برنامه‌های مربوط به صرفه‌جویی آب در حوزه دریاچه ارومیه، به دنبال زمینه‌سازی برای تزریق مازاد منابع آبی به این دریاچه طی سال ‌جاری است.

وی با اشاره به اینکه حفظ اراضی موجود باغی و زراعی و ممانعت از توسعه اراضی جدید کشاورزی در حوزه دریاچه ارومیه با جدیت از سوی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی تعقیب می‌شود، ادامه داد: بخش عمده‌ای از اعتبارات مربوط به بهینه‌سازی منابع آب این سازمان به توسعه آبیاری تحت فشار در حوزه این دریاچه اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر ضرورت توسعه برنامه‌های ترویجی درحوزه‌های مختلف بخش کشاورزی استان و قابل اندازه‌گیری کردن به روز فعالیت‌های این بخش، افزود: حفظ منابع آبی، تبدیل اراضی دیم به آبی، حفظ اراضی زراعی و باغی، اصلاح الگوی کشت، توسعه آبیاری تحت فشار، افزایش سطح اشتغال فارغ‌التحصیلان، جلب و هدایت مشارکت‌های مردمی به بخش کشاورزی، گسترش پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی، حفظ منابع تولید و تامین زیرساخت‌های توسعه‌ای از جمله برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته از 10 هزار هکتار آبیاری تحت فشار استان 7 هزار هکتار نهایی شد و 3 هزار هکتار نیز در دست اجرا است، ادامه داد: شوراها نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌های این سازمان در زمینه‌های حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، ترویج آبیاری تحت فشار و اصلاح الگوی کشت می‌توانند ایفا کنند.

محمدیان بر همکاری هرچه بیشتر شوراها در خصوص توسعه بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و با اشاره به اینکه از طریق تسهیلات بانکی درصدد گسترش استفاده از تجهیزات مدرن پیشگیری از تگرگ و سرمازدگی هستیم، گفت: در برنامه پنجم توسعه 100 درصد بخش کشاورزی باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و قطعاً همکاری شوراها در اجرای طرح‌های پیشگیری از حوادث غیرمترقبه موثر خواهد بود.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول