اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

تولیت آستان حضرت معصومه (س)در جمع اصناف و بازاریان:

ولایت بزرگترین نعمت در جامعه اسلامی است

خبرگزاری فارس: تولیت آستان حضرت معصومه (س) در جمع جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار گفت: ولایت بزرگترین نعمت در جامعه ماست که اصناف همواره حامی آن هستند.

ولایت بزرگترین نعمت در جامعه اسلامی است

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه (س) و امام جمعه قم در جمع جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار، شورای اصناف و برخی از خانواده شهدای اصناف گفت: در هر صنفی نخبگانی وجود دارند و شما نخبگان بازار هستید که افرادی فهیم زیر چتر ولایت و مدافع حریم اهل بیت (ع) از آغاز تاکنون بوده‌اید.

وی افزود: قرض از دعوت شما به جوار کریمه اهل بیت برای انجام یک حرکت نمادین جهت عرض ادب و اظهار مودت و ادای اجر رسالت است.

تولیت آستان حضرت معصومه (س) افزود: موقعیت‌ کریمه اهل بیت شباهت زیادی با حضرت مریم (س) دارد که زمانی که حضرت مریم در معبد بود بر سر نگهداری او عده‌ای دعوا می‌کردند و امروز نیز برنامه تنظیف حرم مطهر حضرت معصومه (س) تبدیل به یک رقابت بین گروههای مختلف از سراسر کشور شده است.

آیت‌الله سعیدی در ادامه افزود: اگر با نگاه حضرت زکریا به امر تنظیف و غبارروبی حرم کریمه اهل بیت بپردازیم حضرت زکریا پاداش این خدمت را فرزندی از خدا دریافت کرد و شما نیز می‌توانید پاداش نیکویی دریافت کنید.

تولیت آستان حضرت معصومه (س) یادآور شد: آنقدر با اخلاص جارو بکشید و با دستمال غبار از حرم کریمه اهل بیت بزدایید که در پرونده شما نوکری اهل بیت نوشته شود آن موقع وقت اجابت دعاست.

وی در ادامه در جمع اصناف و بازاریان تهران گفت: چون در ایام شهادت حضرت زهرا (س) قرار داریم حماسه خطبه فدکیه پر از معارف الهی است که حضرت از طریق داستان فدک دنبال دفاع از ولایت و تأمین هزینه رسالت بودند.

آیت‌الله سعیدی گفت: دشمنان اهل بیت از بُعد نظامی، مردمی و اقتصادی دوروبر ائمه اطهار را خالی کردند که کاری از آنها برنیاید اما با تدبیری که اهل بیت داشتند از همان ابتدا بازاریان متدین را با خود همراه کردند و بازار تبدیل به فدک برای مرجعیت و دفاع از اهل بیت شد و این مقام بلندی است.

تولیت آستان حضرت معصومه (س) افزود: امام خمینی (ره) زمانی که شروع به قیام کرد فدک در اختیارش نبود اما به برکت جدش امیرالمؤمنین و حضرت فاطمه (س) بازاریان به عنوان اولین گروه منسجم در قالب هیئت‌های مذهبی با امام همراه شدند و این سرمایه را با اخلاص در اختیار امام قرار دادند و اگر یک روز دشمن فدک را غصب کرد بازاریان متدین آن را در اختیار امام و رهبری قرار دادند.

آیت‌الله سعیدی از شهدای اصناف و نیز مرحوم امانی همدانی نماینده امام در بازار و شهید عراقی به نیکی یاد کرد و گفت: سنگر ولایت را حفظ کنید و امیدوارم همیشه لقمه‌های حلال در سفره اصناف و بازاریان باشد.

وی در پایان گفت: کسانی که با ناشکری در کار اقتصاد کشور اختلال ایجاد می‌کنند از حریم اصناف و بازاریان دور باشند.

آیت‌الله سعیدی گفت: مقام معظم رهبری شعار تولید ملی برای سال جاری انتخاب کردند و شما کاری در شأن ملت ایران انجام دهید.

در ابتدای این دیدار احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار گفت: اعضای جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار و برخی از خانواده‌های شهدای اصناف در این جمع حضور دارند.

وی افزود: هرچه زمان جلوتر می‌رود قم به عنوان قطب شیعه در جهان شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی صدها کشور در قم طلبه دارند و از این مرکز علوم اهل بیت به جهان منتشر می‌شود.

کریمی اصفهانی گفت: جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار به دستور شهید آیت‌الله بهشتی در ابتدای انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی افزود: بازار تهران در جریان مبارزات انقلابی امام خمینی (ره) به عنوان یک روابط عمومی در کشور فعالیت می‌کرد و سخنان امام از این طریق به سرعت در کشور توزیع می‌شدند.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار به نقش بازاریان در نهضت تنباکو، انقلاب مشروطه، ملی شدن صنعت نفت، انقلاب اسلامی، پشتیبانی از جبهه‌ها و هم‌اکنون حضور در خیریه‌ها اشاره کرد و گفت: اصناف توانستند حضور مردم را در کنار نظام و رهبری حفظ کنند.

کریمی اصفهانی ادامه داد: فرهنگ یکصدایی و صدای ولایت در اصناف شنیده می‌شود.

وی همچنین با انتقاد از کسانی که القاء می‌کردند در شرایط شعب ابی‌طالب هستیم گفت: مقام معظم رهبری به درستی بیان کردند ما در شرایط بدر و خیبر قرار داریم و به برکت ایستادگی ملت بر مواضع خود در مذاکرات 1+5 پیروزی جدیدی برای انقلاب اسلامی مشاهده کردیم.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار تصریح کرد: مقام معظم رهبری جمله بسیار مهمی ایراد فرمودند که اگر دشمن در هر سطحی بخواهد به ما حمله کند در همان سطح مقابلش می‌ایستیم و این جمله در 100 سال اخیر کسی نتوانسته در مقابله با استکبار بیان کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس بعد از این مراسم نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله شبیری زنجانی در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد و پس از آن قرار است اعضای جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار، شورای اصناف کشور، رؤسای اتحادیه‌های صنفی و جمعی از خانواده‌های شهدای اصناف در مراسم نورانی تنظیف و غبارروبی حرم کریمه اهل بیت شرکت کنند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول