اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

جذب جوانان به مساجد از دغدغه‌های بزرگان دین است / هدایت جریان حوزه به تربیت تربیت ائمه جماعات

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور گفت: جذب جوانان به مساجد و انجام کارهای فرهنگی همواره از دغدغه‌های بزرگان دین بوده است.

جذب جوانان به مساجد از دغدغه‌های بزرگان دین است / هدایت جریان حوزه به تربیت تربیت ائمه جماعات

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری دوشنبه شب در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: برنامه‌ها و طراحی‌های جدید برای تقویت هرچه بیشتر مدیریت مساجد در دستور کار قرار گرفته است.

وی بر ضرورت توانمندسازی ائمه جماعات از نظر فکری، فرهنگی و سیاسی تاکید کرد و گفت: روحانیت به ویژه ائمه جماعات رسالت خطیر حراست از مرزهای عقیدتی و فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر عهده دارند، از این رو باید در این راستا اقداماتی انجام شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد همچنین از طراحی برنامه‌هایی برای ایجاد و تقویت رابطه مردم به ویژه جوانان با مساجد خبر داد و گفت: ائمه جماعات نقش بسیار موثر و بی‌بدیل در رشد و اعتلای معنویت در جامعه و در شکل‌گیری ارتباط مردم با مساجد بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه باید در راستای نشاط افزایی در میان جوانان و جذاب ساختن فضای مساجد کارهایی را انجام دهیم، اظهار داشت: این مهم همواره از دغدغه‌های بزرگان دین بوده و در همین راستا باید افکار عمومی جامعه را برای اعتلای جایگاه مساجد همراه کنیم.

حاج علی‌اکبری با تاکید بر هماهنگی و مشارکت همه نهادها در انجام امور مربوط به مساجد گفت: امیدواریم تا با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده، گام‌های مثبت و موثری برای خدمت به نهاد مقدس مساجد برداشته شده و نظام اسلامی از آثار و برکات مساجد بهره‌مند شود.

وی در پایان خواستار توصیه مراجع و علما به فضلا و روحانیون حوزه‌های علمیه برای حضور در امور مساجد شد و گفت: جریان تربیتی حوزه‌های علمیه باید به سمت تربیت ائمه جماعات هدایت شود، زیرا این مهم از رسالت‌های روحانیت است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول