اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی نهبندان:

عشایر دارای بهترین استعدادهای کشاورزی و دامپروری هستند

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی نهبندان گفت: مناطق عشایری شهرستان نهبندان دارای بهترین استعدادهای کشاورزی و دامپروری هستند.

عشایر دارای بهترین استعدادهای کشاورزی و دامپروری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد خیرخواه ظهر امروز در شورای عشایری نهبندان اظهار داشت: عشایر منطقه، عمق محرومیت آنها بسیار بالا است و باید بیش از پیش به آنها خدمات‌رسانی صورت گیرد.

وی با تأکید بر سرعت بخشیدن به خدمات مستمر به عشایر افزود: باید با اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف در واقع کارهای زیربنایی و اساسی برای عشایر انجام شود.

مدیر جهادکشاورزی نهبندان با اشاره به اینکه مناطق عشایری شهرستان دارای بهترین استعدادهای کشاورزی و دامپروری هستند، گفت: بسیاری از دشت‌های مناطق عشایری این ظرفیت را دارند تا برای اشتغال و اقتصادی بیشتر عشایرنشینان طرح‌های خوبی را انجام دهیم.

خیرخواه یادآور شد: در منطقه عشایری گرم‌تمام‌ده تعداد پنج حلقه چاه کشاورزی حفر و تجهیز شده و مقدار زیادی اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی به ویژه علوفه رفته است و در آینده نزدیک نیز ششمین چاه این منطقه به بهره‌برداری می‌رسد و همین اقدام را می‌توان در سایر مناطق عشایری شهرستان انجام داد.

خیرخواه تصریح کرد: باید به بخش کشاورزی و دامداری شهرستان توجه ویژه‌ای شود و پیشنهاد می‌شود که 10 درصد از مجموع اعتبارات شهرستان جدا از اعتبارات کشاورزی به امور عشایر اختصاص یابد تا کارهای زیربنایی بیشتری در مناطق عشایری نهبندان انجام شود.

وی با بیان اینکه در منطقه عشایری "دهنه سر کل" از چند ماه گذشته شرکت تعاونی تولیدی و کشاورزی تشکیل شده است، افزود: در حال حاضر این مدیریت برای اشتغالزایی و تولید محصولات کشاورزی و دامداری در این منطقه بیش از 3 کیلومتر عملیات لوله‌گذاری انتقال آب انجام داده و 40 هکتار را زیر پوشش آبیاری تحت فشار برده و 40 هکتار زمین کشاورزی را تسطیح کرده است.

مدیر جهادکشاورزی نهبندان ادامه داد: برای این میزان عملیات انجام شده تاکنون مبلغ 200 میلیون تومان هزینه شده است.

خیرخواه از واگذاری یک حلقه چاه کشاورزی به منطقه عشایری "کجی نمکزار" خبر داد و گفت: در صورت برقدار شدن این چاه می‌توانیم مساحت قابل توجهی را زیر کشت محصولات کشاورزی قرار دهیم و سبب رونق بخش دامداری در این منطقه شویم.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول