اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ارشد آجا در خراسان‌جنوبی:

ارتش امروز نشانه اقتدار نظام جمهوری اسلامی است

خبرگزاری فارس: فرمانده ارشد آجا در خراسان‌جنوبی با گرامیداشت روز ارتش و یادآوری دلاورمردی‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت:‌ ارتش امروز نشانه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

ارتش امروز نشانه اقتدار نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا آذریان پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و رژه نیروهای نظامی و انتظامی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: ارتش در پیش از انقلاب اسلامی یک ارتش مصرف‌کننده بود که هیچ اختیاری از خود نداشت.

وی افزود: در دوران انقلاب ارتش با مردم همراه شد و نقش مهمی را در پیروزی و تثبیت نظام ایفا کرد و با دستور امام پادگان‌ها تخلیه و ارتشیان به صفوف مردم پیوستند.

فرمانده ارشد آجا در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 عده‌ای شعار انحلال ارتش را می‌دادند که امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با تدبیر خود روز 29 فروردین‌ماه را روز ارتش نامگذاری کرد.

آذریان ادامه داد:‌ این پیام امام که از ارتشیان خواستند که در این روز با تمام ساز و برگ خود به خیابان‌ها بیایند یکی از صفحات افتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نیز پس از عزل بنی‌صدر که به دنبال ایجاد تفرقه در بین نظامیان بود همدلی و اتحاد خاصی بین نیروهای مختلف نظامی به وجود آمد که سبب توفیقات مختلف در عملیات‌های زیادی شد.

*ایجاد معاونت جهاد خودکفایی ارتش در راستای ساخت تجهیزات

فرمانده ارشد آجا در خراسان‌جنوبی ادامه داد:‌ ارتش بعد از دفاع مقدس نیز با استفاده از تجربیات هشت ساله جنگ به دنبال سازندگی و خودکفایی در ساخت تجهیزات مورد نیاز خود شد که در این راستا معاونت جهاد خودکفایی در ارتش ایجاد شد.

آذریان، ساخت انواع موشک، ناوچه، ناوشکن و انواع هواپیما‌ها را گوشه‌ای از افتخارات این مجموعه در طی سال‌های گذشته برشمرد.

در ادامه این مراسم نیروهای مختلف نظامی و انتظامی استان از مقابل جایگاه رژه رفتند همچنین انجام حرکات نمایشی موتورسواران و پرواز چتربازان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول