اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سنجش آلودگی هوای حفاظت محیط ‌زیست اصفهان:

مجلسی‌ها قانون یک ‌ساله شدن معاینه فنی خودرو‌ها را تصویب کنند

خبرگزاری فارس: مسئول سنجش آلودگی هوای اداره‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان اصفهان گفت: مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست منتظر تصویب قانون یک ساله شدن معاینه فنی خودرو‌ها در مجلس جدید هستند.

مجلسی‌ها قانون یک ‌ساله شدن معاینه فنی خودرو‌ها را تصویب کنند

بابک صادقیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به افزایش شاخص‌ها و وضعیت کیفیت هوای اصفهان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به زمان مشابه آن در سال گذشته وضعیت کیفی هوای استان با توجه به وزش باد و وجود بارندگی‌های پراکنده به میزان بسیاری بهبود یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط هوای اصفهان مناسب‌تر از دو سال گذشته شده است، اضافه کرد: محیط زیست اصفهان در زمینه منابع ثابت موفقیت‌های بسیاری داشته است و سیستم‌های نصب‌شده در استان در کنترل منابع ثابت آلاینده نقش مؤثری دارد.

مسئول سنجش آلودگی هوای اداره‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان به سوی دست‌یابی به شاخص‌های کیفی هوا حرکت می‌کند، تصریح کرد: شرایط مناسب آب و هوایی حاکم بر استان و بارش باران در مناطق استان از مهم‌ترین عوامل افزایش کیفیت هوای اصفهان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: از نیمه‌های سال گذشته دو‌سالانه بودن معاینه فنی خودرو‌ها به پنج سال تبدیل شد اما با توجه به پیگیری‌های مستمر مسئولان محیط زیست در سراسر کشور در این زمینه لایحه آن به بازگشت به مرحله پیشین و یک ساله شدن معاینه فنی خودرو‌ها به مجلس ارسال شده است.

صادقیان با اشاره به اینکه ارسال این لایحه هم‌زمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده است، تأکید کرد: مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست منتظر تصویب قانون یک ساله شدن معاینه فنی خودرو‌ها در مجلس جدید هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به آخرین اطلاعات موجود قانون معاینه فنی خودرو‌ها پنج ساله است، افزود: اما به احتمال بسیار قوی معاینه فنی خودرو‌ها به قانون دو ساله باز می‌گردد و بخش عمده آلودگی هوای کلان‌شهر‌ها ناشی از حمل و نقل و ترافیک موجود در سطح شهر‌ها است.

مسئول سنجش آلودگی هوای اداره‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان اصفهان گفت: معاینه فنی خودرو‌ها یکی از ارکان اصلی کنترل منابع متحرک آلاینده به شمار می‌رود و این قانون باید از پنج سال به حداقل دو سال بازگردد.

صادقیان با اشاره به اینکه معاینه فنی و اصولی خودرو‌ها یکی از اهرم‌های بازدارنده آلودگی هوای ناشی از حمل و نقل موجود در سطح شهر‌ها است، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تمامی تولیدات صنایع خودرو‌سازی کشور باید براساس استاندارد یورو 4 باشند و در حال حاضر مقدمات تحقق این موضوع فراهم شده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول