اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

زنجیره تامین نهاده‌ها، فرآوری و بازار محصولات دامی ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: زنجیره تامین نهاده‌ها، فرآوری و بازار محصولات دامی ساماندهی می‌شود.

زنجیره تامین نهاده‌ها، فرآوری و بازار محصولات دامی ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غفور عبداللهی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه توسعه کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه گسترش صادرات در بخش دام و طیور نیازمند سیاست‌های تشویقی قوی است و حق تولیدکننده ایرانی است که از محصولات با کیفیتی که تولید می‌کند، حمایت شود، افزود: تولید متکی بر دانش به ویژه دانش بومی در افزایش کیفی و کمی محصولات دامی اثرگذار بوده و تولیدکننده داخلی وقتی سیاست‌های تشویقی را ببیند برای کار و فعالیت مضاعف ترغیب می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به نامگذاری حکیمانه سال 91 از سوی مقام معظم رهبری به نام « تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» گفت: برای تحقق این شعار سال باید بهترین برنامه‌ها را براساس مزیت نسبی، ارزش اقتصادی، امکانات و قدرت اجرایی تولیدکنندگان در بخش تولیدات دامی اولویت‌بندی و اجرایی کرد.

وی با اشاره به اینکه بازار محصولات دامی حلقه مفقوده حمایت از تولید است و در زمان حاضر خارج از دسترس تولیدکنندگان است که با ساماندهی این بازار و خرید تضمینی محصولات تولیدی این مشکل رفع می‌شود، تصریح کرد: از آنجا که تامین نهاده‌ها دغدغه همیشگی تولیدکنندگان است و طیف وسیعی از مواد خام، مواد تخصصی، سخت‌افزار و نرم‌افزار را در برمی‌گیرد، ساماندهی زنجیره تامین نهاده‌ها، فرآوری و بازار محصولات دامی در سال ‌جاری به طور جدی دنبال می‌شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه بخش دامپروری آذربایجان‌شرقی نزدیک به 110 هزار شغل مستقیم و بیش از 200 هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است، ادامه داد: حفظ همین میزان اشتغال در اولویت نخست مدیران معاونت بهبود تولیدات دامی این سازمان قرار داشته و افزایش دو برابری آن در طول برنامه پنجم توسعه مدنظر و راهبرد کوتاه مدت ماست. 

وی همچنین از رشد و پیشرفت صنعت دامپروری در آذربایجان‌شرقی خبر داده و افزود: بحث استقلال، خودکفایی و تامین امنیت غذایی از محورهای مدنظر امام راحل (ره) و از تاکیدات مستمر مقام معظم رهبری بوده است که در حال حاضر این مهم از طریق جهادکشاورزی و به همت دامداران و کشاورزان محقق شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به خودکفایی آذربایجان‌شرقی در تولید گوشت سفید، گوشت قرمز، تخم مرغ و شیر گفت: باید بگوییم که در 98 درصد از زیربخش‌های دام و طیور به مرز خودکفایی رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه در اندیشه صادرات مازاد تولید محصولات کشاورزی و دامپروری هستیم، ادامه داد: در حال حاضر به دنبال رفع موانع صادرات و بازاریابی برای محصولات کشاورزی بوده و در تلاش هستیم راه را برای تقویت و توانمندسازی تشکل‌ها و سهیم کردن مردم در امر تولید پایدار و صادرات تولید مازاد به خارج از کشور باز کنیم.

عبداللهی، بر شکل‌گیری تشکل‌ها و تعاونی‌های توانمند و یکپارچه در بخش کشاورزی و دامی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تاکید کرده و گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از تمام مجتمع‌های دامپروری و تغییر بافت واحدهای دامی روستایی به واحدهای نیمه صنعتی خواهیم توانست مقام نخست تولیدات دامی کشور را از آن خود سازیم.

وی با اشاره به اینکه مصرف‌کننده‌ها و مردم استان شایسته است برای حمایت از تولیدات دامی، در مورد شیر و فرآورده‌های لبنی حمایت از تولید استانی را جدی گرفته و در اولویت قرار دهند، اظهار کرد: امید است مردم ما به این نتیجه برسند که هر چیزی که مصرف می‌کنند اگر تولید داخل باشد آن را با ارزش‌تر از اجناس خارجی بدانند.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول