اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان:

بیجاری‌ها در عضویت کتابخانه‌ها مقام برتر کشور را دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اعلام کرد: 10 درصد مردم شهرستان بیجار در کتابخانه‌های عمومی عضویت دارند و در این زمینه مقام نخست کشوری را دارا هستند.

بیجاری‌ها در عضویت کتابخانه‌ها مقام برتر کشور را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج؛ عطاالله رستگار  ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیجار، از پرداخت به موقع نیم درصد درآمدهای شهرداری بیجار به حساب کتابخانه‌ها قدردانی کرد.

وی افزود: در سال‌جاری 34 کارمند در کتابخانه‌های کردستان استخدام خواهند شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در ادامه از تجدید چاپ دو کتاب پندنامه یهیویه و منشعات امیرنظام گروسی در خصوص آداب و فرهنگ منطقه گروس توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

رستگار اضافه کرد: شهرستان بیجار با داشتن 16 کتابخانه مشارکتی در سطح استان پیشتاز است.

وی تاکید کرد: توجه به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی و نهادینه شدن این فرهنگ حسنه در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

فرماندار بیجار نیز در ادامه این جلسه از افزایش حق عضویت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان از 3 هزار تومان به 5 هزار تومان خبر داد و افزود: این شهرستان دارای 6 کتابخانه عمومی با بیش از 100 هزار جلد کتاب است.

خلیل جمشیدی اضافه کرد: سالانه بیش از 70 هزار  نفر به کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیجار مراجعه می‌کنند.

وی همچنین از راه‌اندازی کتابخانه ویژه کودکان در مجتمع فرهنگی هنری امیرنظام گروسی خبر داد و اعلام کرد: اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان می‌توانند به صورت رایگان از اینترنت و آرشیو مقالات رایانه‌ای با موضوعات مختلف استفاده کنند.

فرماندار بیجار در ادامه از مطالعه و کتابخوانی به عنوان مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعه پایدار نام برد و افزود: اقدامات و عملکرد مناسب مسئولان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان نقش مهمی در جذب اقشار مختلف برای عضویت در کتابخانه‌ها داشته‌ است.

جمشیدی در پایان احداث کتابخانه‌ مرکزی بیجار را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تصویب ساخت کتابخانه‌ مرکزی این شهرستان از مصوبات سفر سوم سفر رئیس جمهوری به استان است.

انتهای پیام/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول