اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/اختصاصی با فارس/

سردار احمدی‌مقدم: امسال یگان‌های ساحلی ناجا تقویت می‌شوند

خبرگزاری فارس: فرمانده ناجا گفت: با اعتبارات تخصیص داده شده به مرزبانی در سالجاری، یگان‌های ساحلی ناجا تقویت می‌شوند.

سردار احمدی‌مقدم: امسال یگان‌های ساحلی ناجا تقویت می‌شوند

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم امروز در حاشیه برگزاری همایش ملی فرصت‌های مرزی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: در سال جاری با اعتبارات خوبی که به بخش مرزبانی اختصاص داده شده، با خرید شناورها برای تقویت یگان‌های ساحلی ناجا اقدام خواهیم کرد که این امر در زمینه کنترل قاچاق بسیار تاثیرگذار است.

وی در زمینه چگونگی نقش مرزبانی در جلوگیری از ورود کالاهای خارجی ادامه داد: سیاست‌های اقتصادی را دولت تنظیم می‌کند زیرا ما در همه کالاها خودکفا نیستیم و شرایط آب و هوایی روی این کم و زیادها تاثیرگذار است.

احمدی‌مقدم بیان کرد: ما نیاز به مبادلات داریم اما مبادلات باید در چارچوب قانون باشد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: به دولت اعلام کردیم هر میزان که آنها بخواهند ما بخش مبازره با جرائم اقتصادی و قاچاق کالا را تقویت می‌کنیم که یک بعد آن تقویت مرزبانی است.

وی ادامه داد: اگر دولت مبادلات قانونی را تسهیل کند قطعا کشش و رغبت استفاده از کالاهای خارجی کمتر می‌شود که بعضی از موارد به اصلاح ساختار بر می‌گردد مثلا تا زمانی که قیمت سوخت اصلاح نشود و در این سوی مرز یک قیمت و در آن سوی مرز با قیمت دیگری عرضه شود قطعا این تفاوت قیمت‌ها برای افراد سودجو رغبت ایجاد می‌کند.

احمدی‌مقدم افزود: دولت از طریق تسهیل مراحل قانونی و نظارت بر توزیع، موضوع را در دست بررسی دارد که از این طریق افراد نتوانند سوءاستفاده کنند تا روند قاچاق کاهش یابد.

همایش ملی شهرهای مرزی و امنیت و چالش‌ها و رهیافت‌ها از امروز با حضور مهمانان مختلف در دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد و تا فردا عصر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول