اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان‌شرقی

امسال تولید محصولات کشاورزی 670 هزار تن افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: در کنار افزایش تولید و ایجاد اشتغال، تثبیت اشتغال نیز در برنامه کاری امسال قرار دارد و برنامه‌ریزی برای افزایش 670 هزار تنی محصولات کشاورزی انجام شده است.

امسال تولید محصولات کشاورزی 670 هزار تن افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان ظهر امروز در کارگاه آموزشی اعضای مرکز رشد و توسعه کارآفرینی زنان روستایی و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی با اشاره به اینکه کارآفرینان موتور محرکه توسعه اقتصادی هستند و در توسعه کشاورزی و به خصوص توسعه روستایی جایگاه ویژه دارند، اظهار کرد: مبحث توسعه پایدار کشاورزی امروزه در زمینه توانمندسازی روستاییان و به ویژه زنان مطرح است.

وی تصریح کرد: کارآفرینی امید زیادی را در زمینه تحقق آن پدید آورده و امیدواریم بتوانیم از این طریق مشکلات معیشتی، اقتصادی و اجتماعی آنان را برطرف کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با قدردانی از حمایت‌های بی‌دریغ اداره کل امور زنان و خانواده استانداری در زمینه ارتقای توانمندی‌های زنان روستایی در عرصه‌های آموزش و تولید افزود: توجه این اداره به ارتقای توانایی زنان روستایی زمینه مناسبی را برای کاهش مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ فراهم کرده است.

محمدیان با اشاره به ثبت بیش از 178 هزار بهره‌بردار در سامانه شناسنامه بهره‌برداران بخش کشاورزی گفت: اگر زنان 50 درصد شاغلان در بخش کشاورزی باشند، 90 هزار بهره‌بردار استان را این قشر زحمتکش تشکیل می‌دهند.

وی، به لزوم مشخص شدن سهم و نقش بانوان در بخش کشاورزی اشاره کرده و افزود: از تولید 4.9 میلیون تنی محصولات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی باید مشخص شود که زنان چه میزان در تولید این مقدار محصول نقش ایفا می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه نقش زنان روستایی در تولیدات دام و طیور و فرآوری محصولات کشاورزی استان قابل اغماض نیست، ادامه داد: این فعالیت‌ها به صورت سنتی کار می‌شود و با وجود فارغ‌التحصیلان رشته‌های تخصصی بانوان در این بخش باید به سمت مکانیزه کردن فعالیت بانوان حرکت کنیم و در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی لازم است تا با برنامه‌ریزی مدون با تقویت زنان کارآفرین به سمت صنعتی شدن حرکت کرد.

وی با اشاره به برنامه توسعه کشاورزی سازمان در سال 91 گفت: در کنار افزایش تولید و ایجاد اشتغال، تثبیت اشتغال نیز در برنامه کاری قرار دارد و در سال 91 برنامه‌ریزی به منظور افزایش 670 هزار تنی محصولات کشاورزی به عمل آمده و زنان شاغل در بخش سهم بزرگی در این افزایش سهم تولید دارند از این رو با تقویت زنان کارآفرین می‌توان به بیش از این مقدار نیز امیدوار شد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول