اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور فرهنگی کتابخانه‌های استان اردبیل خبر داد

فعالیت سه کانون قرآن و نهج‌البلاغه در کتابخانه‌های اردبیل

خبرگزاری فارس: مسئول امور فرهنگی کتابخانه‌های استان اردبیل گفت: هم اکنون 13 کانون ادبی و سه کانون قرآن و نهج‌البلاغه در کتابخانه‌های عمومی استان فعال هستند.

فعالیت سه کانون قرآن و نهج‌البلاغه در کتابخانه‌های اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وحید ضیایی پیش از ظهر  امروز در کار‌گروه فرهنگی و هنری کتابخانه‌های استان اردبیل اظهار داشت: تشکیل و راه‌اندازی کانون‌های ادبی و کانون‌های قرآن و نهج‌البلاغه از مهمترین اقدامات امور فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل حتی برای نابینایان نیز پیش‌بینی شده است افزود: کتابخانه مرکزی اردبیل به منظور بالا بردن سطح اطلاع‌رسانی به نابینایان مبادرت به تأسیس بخش گویا و بریل کرده است.

ضیایی ادامه داد: این کتابخانه با گرد‌آوری کتب موجود و قرائت کتب سفارشی اعضا قصد دارد شرایطی را ایجاد کند تا روشندلان از فرصت مطالعاتی بهتری برخوردار شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تمامی نابینایان می‌توانند به صورت رایگان و ضمن تهیه مدارک مورد نیاز به عضویت این کتابخانه درآمده و از خدمات و کتب موجود در آن استفاده کنند.

مسئول امور فرهنگی کتابخانه‌های استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این کتابخانه با در اختیار داشتن 300 نسخه کتاب بریل، کتاب دیجیتال، دو دستگاه کامپیوتر با نرم افزار مخصوص مطالعه روشندلان، دستگاه برجسته نگار دو، آرشیو روزنامه سپید به خط بریل و سالن مطالعه  مجزا در حال سرویس‌دهی به کلیه روشندلان اردبیلی و تمامی متقاضیان نابینای ایران است.

ضیایی بیان داشت: هم اکنون 28 نفر نابینا به عضویت این کتابخانه درآمده و از خدمات این بخش استفاده می‌کنند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت‌های کسب شده در حوزه فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ابراز داشت: کتابخانه عمومی شهید حسن اسدی مشگین‌شهر کتابخانه نمونه فرهنگی کشور در فروردین‌ماه سال 91 انتخاب شد.

ضیایی گفت: این کتابخانه رشد بسیار مناسبی در افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات مکتوب کتابخوانی در پایان سال 90 داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول امور فرهنگی کتابخانه‌های استان اردبیل در پایان سخنان خود برگزاری کلاس‌های آموزشی کامپیوتر  و برگزاری مسابقات در دورترین روستاهای مشگین‌شهر را از اقدامات مهمی دانست که در کسب این موفقیت تاثیر بسزایی داشته است.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول