اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه دامغان:

سپاه نیروی مقتدر جهان اسلام است/ نظامیگری یکی از جنبه‏های سپاه است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه دامغان گفت: سپاه پاسداران به لحاظ برخورداری از مکتب قوی اسلام و بهره‏گیری از علم روز، از نیروهای مقتدر جهان اسلام است.

سپاه نیروی مقتدر جهان اسلام است/ نظامیگری یکی از جنبه‏های سپاه است

حجت‏الاسلام مهدی مقری امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در دامغان به مناسبت سالروز تأسیس سپاه به فرمان امام راحل اظهار داشت: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در حقیقت تولد جدید اسلام ناب و احیای تفکر دینی بود.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی سرآغاز شکل‏گیری نظامی با ماهیت دینی و نفی سلطه و حاکمیت مستکبران و قدرت‏های انحصارگر و تمامیت‏طلب بود.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه دامغان بیان داشت: کاملاً‌ روشن است که دشمنان نتوانند این انقلاب و تحول عظیم و تهدیدکننده موقعیت و منافعشان را تحمل کنند و از هیچ تلاشی برای سرکوب، کنترل و آسیب‏رسانی به آن کوتاهی نمی‏کنند.

مقری اظهار داشت: امام و پیشتازان انقلاب، انتظار هر گونه توطئه، تهاجم و مخالفت و مبارزه‏ای را از طرف دشمنان انقلاب داشتند و این واقعیت را به خوبی درک کرده بودند.

وی با اشاره به تهدیدات دشمنان خاطرنشان کرد: امام برای حفظ انقلاب و تداوم آن و مقابله با نقشه‏های دشمنان، برنامه‏ریزی‏ها و اقدامات مهمی را اجرایی کردند که یکی از مهم‏ترین آنها، تشکیل نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

مقری با بیان اینکه نهاد بسیج نیز در ادامه با سپاه عجین شد، افزود: بسیج موجب شد تا نیروهای مؤمن، ایثارگر و وفادار به اسلام و انقلاب در درون خود انسجام‌ یافته و سازمان پیدا کنند.

وی اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌ نهادی جوشیده از متن و بدنه جامعه مذهبی است که رسالت عظیم حفظ نظام و دستاوردهای آن و استمرار انقلاب را برعهده گرفت و در بیش از ربع قرن گذشته به خوبی توانست رسالت خود را انجام دهد.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه دامغان تصریح کرد: سپاه و بسیج از عهده وظیفه حفاظت و پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن برآمده و به خنثی‏سازی توطئه‏ها و دفع تهاجم دشمنان اسلام در جبهه‏های مختلف پرداخته‏ و حقیقتاً قدرت‏های استکباری را ناکام و مغلوب ساخته‏اند.

وی گفت: فلسفه وجودی سپاه و به تبع آن بسیج، حفاظت و پاسداری از اسلام و انقلاب و مقابله با هر گونه تهدید و تهاجمی است که متوجه انقلاب و نظام اسلامی شود.

مقری بیان کرد: در واقع سپاه نه تنها خود سنگرنشین انقلاب و اسلام بوده، بلکه مظهر دفاع انقلابی مردم و سازمان‏دهنده بسیج و نیروی بی‏کران مردمی در پاسداری از اسلام و ارکان انقلاب است.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه دامغان اضافه کرد: با گذشت زمان توان مقابله سپاه با حوادث افزایش یافت و در برخورد با ترورها،‌ آشوب‏ها و درگیری‏ها فعالانه شرکت کرد.

وی به فعالیت سپاه در عرصه‏های انتظامی و امنیتی اشاره کرد و گفت: با توجه به ضرورت برخورد با منافقان، سپاه در کشف و انهدام خانه‏های تیمی منافقان نقش مهمی را ایفا کرد.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه دامغان حضور سپاه را در عرصه‏های سازندگی بسیار مؤثر دانست و افزود: سپاه پاسداران افزون بر وظیفه اصلی خود که حفظ کیان اسلامی کشور بود، در عرصه سازندگی نیز درخشید.

وی افزود: سپاه ‌گر چه برای مقابله با انواع تهدیدهای موجود هویتی نظامی یافت، ولی نظامیگری در واقع یکی از جنبه‏های وجودی این نهاد مقدس را تشکیل می‏دهد و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی در همه شئون کشور اصلی‏ترین مأموریتی است که برعهده سپاه است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول