اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مرکز مازندران:

واردات محصولات کشا‌ورزی براساس نیاز کشور باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه مرکز مازندران گفت: واردات محصولات کشا‌ورزی باید براساس نیاز کشور باشد.

واردات محصولات کشا‌ورزی براساس نیاز کشور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان مازندران با تسلیت ایام فاطمیه(س) از استقبال مناسب مردم استان در برپایی عزاداری قدردانی کرد.

این مسئول تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) یکی از هدیه‌های بزرگ الهی بود که خداوند این هدیه ارزشمند را تقدیم پیامبر اکرم(ص) کرد و در دنیا و آخرت هیچ هدیه ارزشمندتر از زهرا نبود.

وی خواستار بهره‌برداری بیشتر از کتاب‌های ارزشمند اسلامی توسط مردم شد و گفت: از کتاب‌های موجود که گنجینه‌های ارزشمند الهی هستند به خوبی بهره‌برداری و این کتاب‌ها را نیز در اختیار فرزندان خویش قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: حضرت زهرا(س) پیامبرگونه زندگی کرد و همانند پیامبران می‌اندیشید و مثل پیامبران و ائمه اطهار نیز از دنیا رفت و ما شیعیان باید قدر ائمه اطهار را بدانیم و در زمان برگزاری مصائب ائمه به خواسته‌ها و دستورات دینی که داشتند نیز توجه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از صنایع داخلی توسط رهبر، بیان داشت: در حال حاضر مهم‌ترین تولیدات مازندران کشاورزی است و نیاز است کشا‌ورزان برای بهره‌برداری مناسب از زمین‌های کشاورزی مورد حمایت قرار گیرند.

طبرسی تاکید کرد: برای حمایت از کشاورزی مسئولان باید پای درد دل کشا‌ورزان بنشینند و مشکلات و مسائل آنها را از نزدیک مشاهده و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

این مسئول با اشاره به افزایش قیمت سم و کود بیان داشت: در حال حاضر رفع احتیاجات اولیه کشا‌ورزان باید جزو دغدغه اصلی مسئولان کشاورزی باشد.

امام جمعه مرکز مازندران با انتقاد از واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی بیان داشت: ما مخالف واردات محصولات کشاورزی نیستیم، ولی واردات محصولات کشاورزی باید طبق نیاز کشور و در راستای رفع احتیاجات مردم باشد.

وی ادامه داد: برای حمایت از کشاورزی در مازندران نیاز است واردات کنترل شود و نرخ مناسب برای محصولات تعیین و محصولات کشاورزان به صورت تضمینی خرید و پول آن به موقع به کشاورزان پرداخت شود در این صورت است که می‌شود گفت از تولید ملی حمایت می‌شود.

امام جمعه ساری گفت: باید شرایط مناسب برای تولید محصولات کشاورزی فراهم شود و زمینه ایجاد شود تا کشاورزان دلسرد نشوند.

این مسئول با اشاره به استقرار صنعت در مازندران گفت: هنوز پایه‌های مناسب صنعتی در استان ایجاد نشده ولی در کشاورزی ما حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و حمایت از کشاورزی باید مورد توجه جدی باشد.

طبرسی با اشاره به گردشگر پذیربودن مازندران گفت: توسعه گردشگری در استان مد نظر است، ولی برای گردشگران باید بستر مناسب ایجاد کرد و مازندران در حال حاضر بیشتر با کشاورزی شناخته شده و برای جذب گردشگر نیاز به بسترسازی مناسب داریم.

وی تاکید کرد: با توجه به توسعه صنعت و گردشگری، کشاورزی باید بیشتر حمایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در پایان با اشاره به تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یکی دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بود و امام (ره) سپاه را برای تقویت انقلاب اسلامی در کشور تاسیس کردند.

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول