اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هوشناسی آذربایجان‌شرقی:

راه‌اندازی 4 ایستگاه خودکار هواشناسی در آذربایجان‌شرقی ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اعلام میزان دقیق بارش‌ها و شرایط خشکسالی نیازمند افزایش ایستگاه‌های هواشناسی است، راه‌اندازی چهار ایستگاه خودکار در هوراند، زنوز، سیه‌رود و خاروانا را ضروری است.

راه‌اندازی 4 ایستگاه خودکار هواشناسی در آذربایجان‌شرقی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شاهرخ حسنعلیزاده صبح امروز در نشست کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی استان با اشاره به اینکه در شمال شرق استان به خصوص در شهرهای کلیبر و خداآفرین افزایش بارش خواهیم داشت، اظهار کرد: تنها در جنوب‌غرب استان و در شهرهای ملکان، مراغه و بناب کاهش بارندگی نسبت به بلندمدت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بر اساس داده‌های ماهواره‌ای و نقشه‌های آینده‌نگری، پیش‌بینی می‌شود میزان بارش‌های استان در فصل بهار نرمال و نزدیک به نرمال باشد.

حسنعلیزاده با اعلام اینکه در سال 90 در شهرهای ملکان، بناب و مراغه خشکسالی شدید حاکم بود، افزود: در مدت یاد شده کلیبر و خداآفرین خشکسالی متوسط را تجربه کردند.

وی با اشاره به اینکه برای اعلام دقیق میزان بارش‌ها و شرایط خشکسالی نیازمند افزایش ایستگاه‌های هواشناسی هستیم، راه‌اندازی چهار ایستگاه خودکار در هوراند، زنوز، سیه‌رود و خاروانا را ضروری دانست.

وی با اعلام اینکه فعالیت ایستگاه خداآفرین به صورت آزمایشی آغاز شده است، گفت: ایستگاه هواشناسی صوفیان هم به زودی راه‌اندازی می‌شود.

حسنعلیزاده با اعلام افزایش 16 درصدی بارش‌های استان در سال 90 نسبت به بلندمدت، گفت: میزان بارندگی‌ها در شش ماهه نخست سال زراعی جاری (مهر تا اسفند 90) 2.3 درصد نسبت به بلندمدت کاهش داشت.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی افزود: سیاست این اداره کل در راستای پاسخگویی به نیازهای جهاد کشاورزی، محیط زیست و مدیریت بحران، تجهیز و گسترش ایستگاه‌های هواشناسی است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول