اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست خراسان‌جنوبی خبر داد

نصب دستگاه اتوکلاو در کلیه بیمارستان‌های دولتی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان محیط زیست خراسان‌جنوبی از نصب دستگاه اتوکلاو که دستگاه ضدعفونی کننده زباله‌های بیمارستانی‌ است در کلیه بیمارستان‌‌های دولتی خراسان‌جنوبی خبر داد.

نصب دستگاه اتوکلاو در کلیه بیمارستان‌های دولتی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید صالحی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک برگزار شده بود، اظهار داشت: همچنین پیگیری لازم برای نصب این دستگاه در بیمارستان شهید رحیمی تامین اجتماعی خراسان‌جنوبی نیز انجام شده است.

وی ادامه داد:‌ در همین راستا بیمارستان‌های دولتی شهرستان‌های نهبندان، قاین، فردوس و بیرجند به این دستگاه مجهز شده است همچنین بیمارستان ارتش بیرجند نیز این دستگاه را خریداری کرده و در مراحل نصب قرار دارد.

مدیرکل سازمان محیط زیست خراسان‌جنوبی به نقش رسانه‌های گروهی در فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: باید با استفاده از نفوذ و کارایی رسانه‌های ارتباط جمعی در راستای بهره بردن از محیطی سالم و زیبا اقدام کنیم.

صالحی افزود: بر اساس اصل 50 قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی برای آحاد مردم است که باید این مسئله در بین مردم فرهنگ‌سازی شود تا همگان به این تکلیف قانونی خود آگاه شوند.

وی به مهم‌ترین برنامه‌های هفته زمین پاک در استان خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه آموزشی و نمایش فیلم همراه با مسابقه خلاقیت در دبستان پوشینه‌بافت بیرجند با حضور محیط‌یاران دختر از جمله این برنامه‌ها است.

*آشنایی بخشداران و دهیاران با مدیریت پسماند

مدیرکل سازمان محیط زیست خراسان‌جنوبی از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با اصول مدیریت پسماند با حضور بخشداران و دهیاران شهرستان بیرجند خبرداد و اظهار داشت: همچنین در این هفته شاهد برگزاری مراسم اتمام وضعیت نامطلوب پسماندهای پزشکی در بیمارستان‌های دولتی استان نیز هستیم.

صالحی از برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماندهای صنعتی برای کارشناسان دستگاه‌های مرتبط در طول هفته زمین پاک خبرداد و گفت: هر دستگاه و مرجعی وظیفه مدیریت پسماندهای ایجاد شده در محیط خود را بر عهده دارد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول