اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برد شیرین شهرداری تبریز بر نفت‌‌ آبادان

شهرداری تبریز امیدوارتر شد

خبرگزاری فارس: تیم شهرداری تبریز با پیروزی بر تیم نفت آبادان امیدهای خود برای بقا در لیگ برتر را افزایش داد.

شهرداری تبریز امیدوارتر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تیم شهرداری تبریز از هفته سی و یکم لیگ برتر فوتبال کشور با گل دقیقه 91 سعید دقیقی در حالی نفت آبادان را شکست داد که ابتدا از مهمان خود با یک گل عقب افتاده بود.

شهرداری تبریز با این پیروزی مجموع امتیازات خود را به عدد 32 رسانده و بعد از هفته‌ها از مکان هفدهم جدول یک پله صعود کرده و بالاتر از مس سرچشمه کرمان و شاهین بوشهر قرار گرفت.

شهرداری تبریز امروز و فردا منتظر نتایج سایر تیم‌ها خواهد ماند در صورت شکست راه‌آهن از تراکتورسازی، باخت شاهین بوشهر از استقلال تهران و تساوی دو تیم مس کرمان با ملوان بندرانزلی ایده‌آل‌ترین هفته برای شهرداری تبریز رقم خواهد زد.

شهرداری تبریز هفته آینده مهمان استقلال بوده و سپس در آخرین بازی خانگی میزبان تیم فجر سپاسی شیراز خواهد بود و پرونده بازی‌های این فصل شهرداری تبریز در رشت با دیدار مقابل داماش به پایان خواهد رسید.

کسب حداقل پنج امتیاز می‌تواند شهرداری تبریز را برای ماندن امیدوار سازد که شامل دو تساوی خارج از خانه و یک پیروزی خانگی است اما، تساوی در تهران مقابل استقلال و پیروزی بر تیم‌های فجر سپاسی و داماش گیلان می‌تواند به صورت قطعی حفظ سهمیه دوم فوتبال تبریز را تضمین کند.

دومین پیروزی خانگی تیم شهرداری تبریز مقابل نفت آبادان رقم خورد، شهرداری تبریز در نیم فصل اول تنها مقابل ملوان در تبریز پیروز از میدان خارج شده و دومین برد خانگی این تیم تا هفته سی و یکم به درازا کشید.

اما آمار بازی‌های دو تیم از برتری مطلق تیم شهرداری تبریز خبر داده و در واقع نفت آبادان که به برزیل ایران شهرت دارد در مقابل شهرداری تبریز در اکثر بازی‌ها ناکام بوده است.

سوابق بازی نفت آبادان با شهرداری تبریز

بدون شک هیچ تیمی به اندازه نفت آبادان با شهرداری تبریز مهربان نبوده است.

دو تیم در مجموع 14 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که  تیم شهرداری تبریز در 9 بازی به پیروزی دست یافته و تنها یک بار مغلوب نفت آبادان شده است، 4 بازی نیز با تساوی به اتمام رسیده است.

نخستین بازی دو تیم در مرداد 1373 در آبادان با نتیجه جالب سه بر صفر به سود شهرداری تبریز پایان یافته است. در این بازی حسین خطیبی هت‌تریک کرده و هر سه گل شهرداری تبریز را به ثمر رساند.

شهرداری در سال 77 در تبریز نفت را با سه گل شکست داده و در اردیبهشت سال 89 نیز در آبادان با دو گل به پیروزی دست یافت، تنها شکست شهرداری تبریز در مصاف با زردپوشان آبادان ملقب به برزیل ایران در سال 87 با یک گل صورت گرفته است.

بازی دو تیم در فصل گذشته در تبریز سه بر دو به سود شهرداری تمام شد و در آبادان نیز تساوی یک بر یک حاصل تلاش دو تیم بود.

امسال نیز هر دو بازی رفت و برگشت به سود تیم شهرداری تبریز به اتمام رسید و در واقع نفت آبادان تنها تیمی بود که هر شش امتیاز بازی‌اش را تقدیم شهرداری تبریز کرد.

شهرداری تبریز در 14 بازی خود مقابل نفت 25 گل به ثمر رسانده و تنها 9 بار دروازه‌اش مقابل نفت گشوده شده است.

بهترین گلزن بازی‌های رو در روی دو تیم، حسین خطیبی با پنج گل زده و غلامحسین دین محمدی با چهار گل زده از شهرداری تبریز هستند، سعید دقیقی نیز تاکنون سه بار دروازه نفت آبادان را گشوده است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول